خراب شدن برد اصلی دلیل خاموش شدن تلویزیون

تلویزیون شما هم خود به خود خاموش می شود؟ بعد از چند ثانیه و بی هیچ علتی تلویزیون ناگهان خاموش می شود؟ از همه بدتر وقتی است که این اتفاق زمان دیدن برنامه مورد علاقه شما رخ دهد! علل زیادی وجود دارد که باعث خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می شود. در ادامه مقاله این موارد را برای پی بردن به دلیل خاموش و روشن شدن تلویزیون و یا دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون بررسی می کنیم.

اشکالات منبع تغذیه دلیل خاموش و روشن شدن تلویزیون

کمی بررسی امکان دارد به شما کمک کند بفهمید چه چیزی دلیل خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ، ال جی، فیلیپس و … به صورت ناگهانی و خود به خود است. اول منبع تغذیه را بررسی کنید. سیم برق به درستی به پریز وصل شده است؟ اتصال شل و یا کابل آسیب دیده و قدیمی می تواند دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون شما باشد. اگر متوجه سیم های فرسوده یا مشکل سیم برق تلویزیون خود شدید، وقت آن است که برای تعمیر تلویزیون سونی یا ال جی خود با سرویس تی وی تماس بگیرید

چرا تلویزیون خودبخود خاموش می شود؟

وقتی تلویزیون خودبخود خاموش می شود، یکی از محتمل ترین موردی که می توانید بررسی کنید، فعال شدن تایمر یا تایمر خواب تلویزیون است. امکان دارد تایمر تلویزیون شما طوری تنظیم شده باشد که بعد از یک زمان خاص تلویزیون را خاموش کند.

 از گیرنده دیجیتال و یا تلویزیون های جانبی دیگر استفاده می کنید؟

مطمئن شوید که گیرنده دیجیتال روشن است و ورودی تلویزیون به درستی برای تلویزیون گیرنده انتخاب شده است.

اگر تلویزیون گیرنده دیجیتال شما روشن است، امکان دارد کابل HDMI، کواکسیل و … یا خود تلویزیون به دلیل اشکال سیگنالی برای تلویزیون ارسال نکند.

سیگنال خروجی گیرنده دیجیتال خود را با فشردن دکمه info/guide روی ریموت کنترل آن بررسی کنید.

اگر بعد از فشردن دکمه info/guide صفحه تلویزیون داده های راهنما را نشان می دهد، اشکال شما ناشی از کابل یا خود گیرنده است.

اگر صفحه تلویزیون شما اطلاعات راهنما را نمایش نمی دهد، مطمئن شوید که منبع ورودی در تلویزیون با کمک دکمه ورودی در ریموت تلویزیون تغییر می کند.

اشکالات و سخت افزاری دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

اگر هیچ کدام از موارد بالا کار نکرد و شما متوجه شدید که تلویزیون های متصل به تلویزیون شما به درستی کار می کنند و گزینه های ریست و به روزرسانی را هم امتحان کرده اید و جواب نگرفتید، امکان دارد اشکال از خود تلویزیون باشد. امکان دارد مین برد، برد پاور و یا دیگر قطعات تلویزیون شما خراب شده باشند که باید برای تعمیر آن از یک مرکز معتبر مثل سرویس تی وی کمک بگیرید.

خراب شدن برد اصلی دلیل خاموش شدن تلویزیون

اگر تلویزیون شما بدون هیچ اشکالی به طور ناگهانی خاموش شود، به احتمال زیاد اشکال از سخت افزار است. یکی از دلیل های رایج این اشکال خراب شدن برد اصلی تلویزیون است، جایی که همه اجزای تلویزیون شما با هم ارتباط می گیرند و سیگنال را رد و بدل می کنند. اگر برد اصلی تلویزیون فرسوده یا خراب باشد، تلویزیون بیش از حد گرم می شود و باعث می شود که تلویزیون خود به خود خاموش و روشن شود. تعویض برد اصلی تلویزیون می یک تعمیر پرهزینه و حساس است و باید توسط متخصصان حرفه ای و مجرب سرویس تی وی انجام شود.

خراب شدن برد پاور تلویزیون

علاوه بر برد اصلی، وقتی که اشکال خاموش شدن تلویزیون ال جی، سامسونگ، سونی و … به وجود می آید، امکان دارد مشکل از برد پاور تلویزیون شما باشد. در تلویزیون سامسونگ مدل ۴۰F۵۹۵۰ و تلویزیون ال جی مدل 42led5600 احتمال دارد دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون از برد پاور آن هم باشد اما برای مطمئن شدن باید توسط تعمیرکار بررسی شود.

علاوه بر مواردی که گفته شد، نوسان برق می تواند باعث آسیب زدن به برد اصلی، برد پاور، قطعات برد مثل خازن ها و آی سی ها و دیگر اجزا تلویزیون شما شود. چرا که تلویزیون های جدید با ولتاژ خیلی پایینی کار می کنند پس با نوسان برق احتمال آسیب رسیدن به قطعات تلویزیون وجود دارد. برای پیشگیری از این آسیب ها باید حتما از محافظ برق باکیفیت کمک بگیرید.

نمایندگی تلویزیون

نمایندگی تلویزیون ال جی ، سامسونگ یا سونی ارائه دهنده همه خدمات مورد نیاز به کاربران و دارندگان تلویزیون های تلویزیون و برد است. کاربران گرامی می توانند با مراجعه به نمایندگی تلویزیون تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر انواع تلویزیون های برد و پنل های تی وی را دریافت کنند. تعمیر تلویزیون سامسونگ ، سونی و ال جی در این نمایندگی محدود به مدل و برند خاصی نیست و از همه خدمات تعویض و تعمیر پشتیبانی می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.