انواع شیشه رنگی و کاربرد آنها در دکوراسیون داخلی

کلمات کلیدی: شیشه رنگی- شیشه لاکوبل- شیشه هوشمند

 

انواع شیشه رنگی و کاربرد آنها در دکوراسیون داخلی

شیشه ها در قسمت های مختلفی کاربرد دارند و برای اهداف متفاوتی استفاده می شود. یکی از انواع پر کاربرد شیشه، شیشه رنگی است که در زمینه دکوراسیون داخلی و زیبا سازی ظاهری قسمت های مختلف ساختمان ها استفاده می شود. شیشه رنگی از طریق دو روش کلی تولید می شود. در روش اول با استفاده از اضافه کردن یا کم کردن استفاده از برخی مواد شیمیایی در اولین مراحل ساخت شیشه، شیشه رنگی تولید می کنند. در این روش برای رسیدن به رنگ قرمز به شیشه اکسید مسی اضافه می کنند. در روش دوم ساخت شیشه های رنگی، شیشه سفید بدون رنگ را در شیشه ذوب شده رنگی قرار می دهند به صورتی که دو طرف آن رنگی شود. با توجه به طریقه ساخت شیشه رنگی می توان دو نوع کلی برای آن نام برد که در رنگ های مختلفی تهیه شده و در صنایع مختلفی استفاده می شود.

از مهم ترین کاربرد های شیشه رنگی می توان استفاده در دکوراسیون ساختمان ها را نام برد. از جمله شیشه های رنگی که برای کاربرد دکوراسیون داخلی می توان از آن استفاده کرد و به نوعی برای همین هدف طراحی و ساخته شده است می توان شیشه لاکوبل را نام برد. در ادامه در مورد شیشه های رنگی و کاربرد آنها در دکوراسیون داخلی صحبت خواهیم کرد.

شیشه لاکوبل و موارد استفاده

شیشه لاکوبل یا شیشه دکوراتیو در نوع رنگی یک نوع شیشه است که با استفاده با کیفیت ترین و عالی ترین رنگ های اروپایی ساخته می شود. این شیشه دارای چسبندگی، سختی و مقاومت بالایی هستند که با هدف استفاده در فضاهای دکوری در ساختمان ها ایجاد شدند. این نوع شیشه در رنگ های بسیار متنوع و زیبایی تولید شده است و می توان به استفاده از آن سایر طرح ها و نقش ها را برای دکور داخلی ساختمان ها اجرا کرد. شیشه دکوراتیو فضای درونی ساختمان را بزرگ تر نشان می دهد و نور را به داخل رفلکس می کند. به همین ترتیب زیبایی خاصی را در فضای داخلی ساحتمان ها بوجود می آورد.

nu5p_r1.jpg

شیشه رنگی

برای آشنایی بیشتر با شیشه لاکوبل می توان گفت که این شیشه ها از یک طرف رنگی هستند. این نوع شیشه در مرحله رنگ شدن از یک طرف به یک شیشه رنگی تبدیل می شود و پس از رنگ شدن با یک لایه از جنس ورش پی وی سی لمینت شده و به نوعی به عنوان محافظ برای شیشه عمل می کند. در این صورت می توان متوجه شد که مقاومت شیشه به چه دلیل بالاتر می رود. این نوع شیشه برای داخل اداره ها به عنوان دیوار های شیشه‌ای، منازل، محیط های کاری، طراحی نمای ساختمان و از این قبیل کاربرد ها اشاره کرد.

شیشه هوشمند و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

شیشه هوشمند از دیگر انواع شیشه های دکوراتیو است که در قسمت های مختلفی از ساختمان ها برای کابرد زیباسازی استفاده می شود. شیشه هوشمند با استفاده از فناوری های مختلفی این امکان را بوجود آورده است که بتوان میزان جذب نور را کنترل کرد. برای مثال می توان به شیشه های آفتاب گیر در این زمینه اشاره کرد. تقریبا می توان گفت که یک سوم انرژی خانه ها از طریق شیشه یا پنجره هدر می رود. برای کاهش اتلاف انرژی در ساختمان ها در فصل های گرم و سرد در حال حاضر بر روی پنجره ها متمرکز شده اند. بررسی های زیادی برای یافتن یک روش مناسب در جلوگیری از اتلاف انرژی انجام شده است. شیشه هوشمند از نتایج این بررسی ها بوجود آمده است که می توان با استفاده این شیشه ها در پنجره های دوجداره تاثیر بسیار زیادی در اتلاف انرژی ساختمان ها گذاشت.

شیشه هوشمند را می توان از روش های مختلفی تولید کرد یا اینکه با استفاده از برچسب های مخصوص شیشه های معمولی را به شیشه های هوشمند تبدیل کرد. ولیکن دقت کنید که این روش نمی تواند کاربرد اصلی یک شیشه هوشمند را داشته باشد. چرا که این نوع شیشه ها با یک واکنش حالت مات پیدا کرده و میزان جذب نور را بالا می برند و با همان واکش شفاف شده و مانند شیشه های معمولی عمل می کنند. پس با توجه به کاربرد اصلی این شیشه ها نمی توان به سادگی با استفاده از یک برچسب یک شیشه هوشمند مناسب بوجود آورد. از شیشه هوشمند می توان در قسمت های مختلف ساختمان ها استفاده کرد که در حال حاضر علاوه بر منازل در ساختمان های اداری و شرکت ها استفاده می شود. شیشه هوشمند را می توان به صورت رنگی هم استفاده کرد. شیشه های هوشمند رنگی در هنگام مات یا شفاف شدن رنگ خاص مخصوص به خود را دارند که یک کاربرد دکوراتیو را برای مکان مورد استفاده ایجاد می کنند. استفاده از این نوع شیشه ها و شیشه رنگی در ساختمان های امروزی بسیار زیاد و متداول شده است.

 

 

شیشه هوشمند

از سفیدبرفی تا کدبانوهای کهن

خرید آنلاین کتاب از کاواک

کتاب سفیدبرفی باید بمیرد

نله نویهاس | مترجم: مهشید میرمعزی | ناشر: ثالث

بی‌دلیل نیست که از «نله نویهاوس» به عنوان پادشاه رمان‌های جنایی یاد می‌شود. نویهاوس متولد ???? است و داستان‌نویسی را با کتاب‌های جیبی عامه‌پسند شروع کرده‌ است. «سفیدبرفی باید بمیرد» دومین رمان طولانی اوست که در لیست ?? رمان منتخب «شب جهانی کتاب» آلمان قرار گرفته است. سقوط یک زن (ریتا) از پل عابر پیاده و برخورد ماشین با او ، این شبهه را در کارآگاهان پلیس ایجاد می‌کند که مرگ او مشکوک به قتل بوده است.تحقیقات پلیس، آنها را به دهکده‌ای در حومه فرانکفورت هدایت می‌کند،جایی که ?? سال فبل از این ماجرا،دو دختر نوجوان بدون گذاشتن هیچ نشانه‌ای از این دهکده ناپدید شده‌اند…

کتاب سرگذشت حاجی بابا اصفهانی

جیمز موریه | مترجم: میرزا حبیب اصفهانی | ناشر: شفیعی

سرگذشت حاجی بابای اصفهانی عنوان کتابی داستانی است که به شرح زندگانی فردی همنام با عنوان کتاب می‌پردازد. نویسنده کتاب جیمز موریه مأمور سیاسی دولت انگلستان در دوران سلطنت فتحعلی‌شاه است. وی در مقدمه کتاب نوشته که این کتاب شرح زندگی فردی است که به دست او سپرده شده و او تنها آن را به انگلیسی ترجمه کرده‌است، اما اعتقاد بر آن است که نویسنده این رمان خود اوست. این داستان در سال ???? میلادی در لندن منتشر شده‌است. رمان شرح احوالات دلاک‌زاده? ادب آموخته‌ای است از اهالی اصفهان که در جوانی به خدمت یک تاجر ترک درآمده و پس از ماجراهایی طولانی به دربار قاجار راه می‌یابد و گزارشی از فساد اداری و شرایط اجتماعی این دوره به دست می‌دهد. موریه چهار سال بعد کتاب دیگری ذیل عنوان حاجی بابا در لندن را منتشر ساخت که در واقع قسمت دوم این مجموعه‌ است.

کتاب کدبانوهای کهن (زن، هنر، ایدئولوژی)

رزسیکا پارکر و گریزلدا پولوک | مترجم: فائزه جعفریان | ناشر: شوند

 این کتاب پژوهشی انتقادی است درباره کم‌وکیف حضور زنان هنرمند در تاریخ ایدئولوژیک هنر که می‌کوشد مکانیسم‌های مردسالار نهفته در تاریخ‌نگاری هنر را برملا کند و ضرورت ایجاد بدیلی برای آن را نشان دهد.

لمینت چیست و چه کاربردهایی در چاپ دارد؟

لمینت چیست و چه کاربردهایی در چاپ دارد؟

1

لمینت چیست

لمینت چیست و چه کاربردهایی در چاپ دارد؟

لمینت کردن بهترین شیوه محافظت از محصولات چاپی از آسیب هایی مثل چروکیدگی ، لک‌ شدن ، آفتاب خوردگی ، سیاه شدگی ، پریدگی رنگ است. همچنین پرس لمینت مقاومت متریال چاپی را در برابر رطوبت، پارگی و نیز بالا می برد.

چاپ پلات یا لمینت؟

چاپ پلات یا همان چاپ لمینت بر شدت رنگ و کنتراست محصولات چاپی نیز تاثیر به سزایی دارد. با لمنیت آثار چاپی از تمامی این مزایا با هزینه و قیمتی پایین می توان بهره مند شد.

تخته شاسی چیست؟

تخته شاسی تخته ای از جنس فیبر است که برای نصب ماندگار تصاویر چاپی بر روی سطوح و دیوارها به کار می رود. فوم برد تخته شاسی از جنس پلی استایرن است که ویژگی های اصلی آن سبکی، مقاومت در برابر آب ، استحکام و قابلیت برش است و طرح های چاپ شده روی آن جلوه و نمایش زیبایی دارند

چاپ پلات و لمینت محافظ طرح های چاپ شده

طرح های چاپ شده ممکن است بدلایل محیطی از بین بروند، به همین دلیل نیاز به محافظ دارند. یکی از روش های بسیار مهم به منظور محافظت از طرح چاپ شده چاپ پلات و لمینت است.

 

چگونه می توان از کاغذ چاپ شده محافظت کرد؟

برای اینکه این نوع چاپ برای شما شفاف تر شود باید یک مثال بزنیم. کارت شناسایی شما با استفاده از یک لایه پلاستیکی پر می شود که این نمونه آشکار و بارز این نوع چاپ است که همیشه و همه جا آن را مشاهده کرده اید. برای اینکه این موضوع شفاف تر مورد بررسی قرار بگیرد نیاز است انواع چاپ در این زمینه به شما معرفی شود با ما همراه باشید تا شما را با انواع چاپ لمینت آشنا کنیم.

انواع چاپ لمینت یا پلات

واژه لمینت در انگلیسی به معنی لایه لایه کردن است. در صنعت چاپ پلات به این صورت است که لایه پلاستیکی متشکل از مواد شیمیایی مانند پلی استر و رزین کاغذ چاپ شده را پوشش می دهد. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم این است که یک لایه پلاستیکی برای محافظت بیشتر از طرح چاپ شده بر روی طرح چسبانده می شود.

هفت روش برای لمینت کردن

لمینت کردن به هفت نوع سرد مات، سرد براق، ویژه مات، گرم مات، گرم براق، ضد خش و ضد خش کف طبقه بندی می شود.

 

ادامه مطلب : لمینت چیست

مشاوره ، سفارش آنلاین چاپ و استعلام قیمت با مشاوران ما

پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در  زمینه های مختلف چاپ از مقالات دیگر  و ویدئو های سایت بازدید کنید و برای دریافت مشاوره  با ما در تماس باشید.      ( شماره های تماس مجموعه  02177335593 , 09101400024 )

برای مشاهده سایت و سفارش آنلاین روی لینک های زیر کلیک کنید :

 

طرز تولید یک کیف پارچه ای ساده اما شیک

قبل از هر چیز بگوییم که برای تولید این کیف پارچه حتماً نباید اصول ساخت رو بلد باشید

فقط کافی است الفبای تولید و ساخت را بدانید.

در این پست طرز تولید یک کیف پارچه ای ساده اما شیک را می آموزید.

در این آموزش ساخت گوشه های کناری و جیب بیرونی برای کیف بخوبی توضیح داده شده

و به همین خاطر یک نوع اصول خیاطی هم محسوب می شود.

الگوی این کیف طوری طراحی شده که می توانید اندازه آن را هرچقدر که بخواهید افزایش دهید.

کیفی که در تصاویر بالا می بینید 38 در 38 سانتیمتری است و میتواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما باشد.

کیف با پارچه جین دوخته شده اما میتوان از هر نوع پارچه محکم و بادوام دیگر استفاده کرد.

دقت کنید که اندازه پارچه اصلی و آستر با توجه به ابعادی که برای کیف انتخاب کرده اید، تغییر میکند.

 

  • دو تکه 90 سانتیمتری از پارچه اصلی (جین، کرباس، کتان و ...)
  • دو تکه 90 سانتیمتری از پارچه آستر (کتان، پشمی، ابریشمی و ...)
  • اتو و تخته اتو
  • قیچی، کاتر، خط کش، موکت برش
  • سنجاق
  • قلم خیاطی
  • چرخ خیاطی
  • نخ و سوزن

اگر در اولین مرحله یعنی بریدن پارچه ها دقت نکنید،

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف در تهران )

کارتان در مراحل بعد بی نتیجه باقی می ماند. قبل از بریدن همه پارچه ها را اتو کنید.

برای دوخت کیف پارچه ای باید تکه های پارچه زیر را ببرید:

  • دو تکه از پارچه اصلی با ابعاد 66 در 35.5 سانتیمتر
  • دو تکه از پارچه آستر با ابعاد 66 در 35.5 سانتیمتر
  • یک تکه از پارچه آستر و پارچه اصلی با ابعاد 22.8 در 22.8 (برای جیب)
  • دو تکه از پارچه اصلی با ابعاد 15.2 در 60.9 سانتیمتر (برای دسته ها)

سعی کنید تا جایی که می توانید لبه های پارچه ها را دقیق و مرتب ببرید تا کار دوخت دشوار نشود.

برای دوختن جیب روش های مختلفی وجود دارد و ما از روشی استفاده کرده ایم

که یک آستر هم برای جیب در نظر گرفته میشود. دو تکه پارچه ای که برای جیب کیف بریده اید

را بردارید و آنها را روی هم قرار دهید (طوری که روی پارچه به سمت داخل باشد).

سه طرف پارچه ها را با سنجاق بهم وصل کنید. سنجاق ها را بصورت عمودی

قرار دهید مطابق تصویر) تا قسمتی که دوخته نمی شود، مشخص باشد.

بعد از دوختن جیب از طریق این سوراخ جیب را برمی گردانیم.

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف )

دوختن جیب را با فاصله نیم سانتیمتری از کنار اولین سنجاق عمودی شروع کنید

و به سمت سنجاق بعدی حرکت کنید. ابتدا و انتهای دوخت ها را بست بزنید.

بعد از اینکه دور جیب را دوختید، جیب را برگردانید تا روی آن به بیرون باشد.

همانطور که می بینید دهنه جیب باز است. دو سر پارچه را طوری به سمت داخل تا کنید

که این لبه جیب هم با سایر لبه ها تراز باشد. حالا این قسمت را خوب اتو کنید.

حالا قسمت باز بالای جیب را هم بدوزید. فاصله نیم سانتیمتری از محل سنجاق ها را هم درنظر داشته باشید.

جیب را یکبار دیگر اتو کنید.

دو پارچه ای که برای دسته های کیف پارچه بریده اید را بردارید و آنها را از وسط تا کنید.

دقت کنید که پشت پارچه باید به سمت بالا باشد. هر دو پارچه را خوب اتو کنید تا یک خط وسط آن بیفتد.

حالا تای پارچه را باز کنید و دو لبه پارچه را به سمت وسط تا کنید. دوباره بندها را اتو کنید.

حالا یکبار دیگر بند را از وسط تا کنید و دوباره اتو بزنید.

 

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف در تهران )

بند را زیر چرخ بگذارید و دوختن را شورع کنید. بست زدن و درنظر گرفتن حاشیه دوخت را فراموش نکنید.

یکی از دو تکه ای که از پارچه اصلی بریده اید را بردارید و آن را طوری روی سطح کارتان بگذارید که روی آن به سمت خودتان باشد.

حالا باید جیب را روی این پارچه قرار دهید.

بهتر است جیب با بالا و پایین 7.6 سانتیمتر و از لبه ها 21 سانتیمتر فاصله داشته باشد.

محل جیب را مشخص کنید و آن را با سنجاق سر جایش ثابت کنید.

حالا باید جیب را دقیقاً از محل دوخت به پارچه بدوزید. دو طرف و پایین جیب را بدوزید و بالای آن را باز بگذارید.

دو تکه پارچه بیرونی کیف را طوری روی هم قرار دهید که روی آنها به سمت داخل باشد.

پایین و دو طرف پارچه ها را با سنجاق بهم وصل کنید.

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف زنانه )

قبل از شروع دوخت مطمئن شوید که بالای جیب به سمت بالای کیف است.

دوخت کیف را از بالای سمت راست شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید

و به سمت چپ ادامه دهید. دوخت را با فاصله مناسب از لبه پارچه انجام دهید.

وقتی دوخت پارچه تمام شد،

سنجاق ها را باز کنید و پارچه را اتو بزنید.

گوشه های اضافی را ببرید و با استفاده از قیچی مخصوص حاشیه ها را مرتب کنید.

در این مرحله نباید پارچه را برگردانید و بگذارید پشت و رو باقی بماند.

همین مراحل را برای آستر هم تکرار کنید اما آستر را برگردانید و آن را اتو کنید.

آستر را داخل پارچه بیرونی کیف پارچه ای قرار دهید؛ طوریکه روی پارچه به سمت بالا باشد.

همانطور که در تصویر می بینید لبه های آستر را تا کنید و آن را به سمت داخل حرکت دهید.

حالا دسته هایی که درست کرده اید را بردارید و و آنها را مثل تصویر سوم شکل دهید.

دسته ها باید به یک شکل خم شده باشند و سر آنها مسطح باشد.

مطالب مرتبط : ( تولیدی کیف )

دسته ها را از طرف رو بین پارچه بیرونی و آستر قرار دهید. دقت کنید

که سر دسته ها با لبه های کیف تراز باشد و حدود 17.5 سانتیمتر در داخل کیف قرار داشته باشد.

دسته ها را در همین حالت سنجاق کنید. حواستان باشد که دسته را به یکی از دو طرف کیف سنجاق کنید

و سنجاق از آستر و پارچه طرف دیگر کیف عبور نکند.

همین مراحل را برای دسته دیگر تکرار کنید تا کیف برای دوخت دسته ها آماده شود.

لبه بالایی کیف را با سنجاق بزنید و حواستان باشد سنجاق ها از طرف دیگر کیف رد نشوند.

سنجاق های بین دسته ها را بصورت عمودی قرار دهید تا مشخص شود کدام قسمت ها را نباید بدوزید.

در ادامه کار کیف را از طریق قسمت های دوخته برمی گردانیم.

وقتی سنجاق ها را زدید، لبه کیف را زیر پایه فشار چرخ خیاطی قرار دهید.

به این ترتیب لبه سمت راست پایه راهنمای حاشیه دوخت تان می شود.

از سنجاق پایینی عمودی شروع کنید و به سمت سنجاق بالای آن حرکت کنید. شرو و پایین دوخت را هم بست بزنید.

سنجاق های کیف را باز کنید و آستر را از قسمتی که هنوز ندوخته اید، بیرون بکشید.

اینکار را به آرامی انجام دهید و عجله نکنید. وقتی آستر کاملاً بیرون آمد،

پارچه بیرونی را هم به رو برگردانید. کیف را صاف کنید و اتو کنید.

همانطور که می بینید یک سوراخ همچنان روی کیف وجود دارد. آستر را از این سوراخ داخل کیف کنید و دوباره کیف را اتو کنید.

قسمت باز کیف پارچه ای را روی سر میز اتو قرار دهید و لبه بالایی کیف را اتو کنید.

وقتی کیف را کاملاً اتو کردید و همه لبه های آن را صاف کردید،

دور کیف را یکبار بدوزید تا کارتان با لبه ها تمام شود و سوراخ بالای کیف هم بسته شود.

برای اینکه شکل بهتری داشته باشد و لبه های آن تیزتر باشند،

باید لبه های آن را صاف کنیم و آنها را بدوزیم. قبل از شروع کار کیف را برگردانید تا آستر آن رو به بیرون باشد.

گوشه کف کیف را در دست بگیرید و آن را طوری صاف کنید که یک مثلث شکل بگیرد.

وقتی مطمئن شدید لبه ها و حاشیه ها با هم تراز هستند، این قسمت کیف را اتو کنید.

یک خط کش بردارید و آن را در امتداد مثلث قرار دهید و یک خط 16.5 سانتیمتری روی آن علامت بزنید.

فرقی نمی کند علامت تان چقدر از مثلث را کوتاه کند. زیر این خط را سنجاق بزنید چرخ خیاطی را تنظیم کنید

و روی این خط را بدوزید. ابتدا و انتهای دوخت تان را کوک بزنید.

حالا این لبه را ببرید. می توانید با ابزار مخصوص لبه ها را برش بدهید تا رشته رشته نشود.

کیف پارچه ای آماده است و می توانید از آن استفاده کنید. این نوع کیف پارچه ای

نیاز چندانی به زیپ ندارد اما می توانید یک بند یا چسب برای درب آن بگذارید.