ماکان آریا پارسا


ماکان آریا پارسا

ماکان آریا پارسا متولد 1365 در شهر اصفهان و فارغ التحصیل دکتری کارآفرینی از دانشگاه آزاد اسلامی است. وی از برجسته‌ترین مشاوران کشور در حوزه? مدیریت، ارتباطات، بازاریابی و منابع انسانی بوده و ترجمه و تألیف کتاب‌های مختلف به ویژه در حوزه بازاریابی و فروش، توسعه فردی و سازمانی از افتخارات ایشان در کمک به توسعه جامعه علمی کشور است. دکتر ماکان آریا پارسا به واسطه فعالیت در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، فناوری اطلاعات و

 https://www.librarything.com/profile/karmandandolat

کارآفرینی موفق به دریافت لوح سپاس از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و اتحادیه‌های مختلف شده است. علاوه بر این، اجرای طرح آموزش ده هزار دفتر ICT روستایی با همکاری معاونت محترم رئیس جمهور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شرکت ملی پست را در کارنامه خود دارد.

https://jobs.siliconflorist.com/employers/1104605-karmandandolat

 

https://forum.singaporeexpats.com/memberlist.php?mode=viewprofile&u=382030

 

https://www.lesswrong.com/users/faragirfpe

 

 

 

https://www.demilked.com/author/karmandandolat

سوابق تحصیلی و آموزشی:

  • دارنده گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001:2000 ازDNV هلند
  • آشنایی کامل با کامپیوتر و اینترنت و نرم افزارهای آماری
  • دکتری کارآفرینی، گرایش آموزش عالی ، دانشگاه آزاد اسلامی
  • کارشناسی ارشد، رشته مدیریت MBA ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • مسلط به زبان انگلیسی در سطح مطلوب (خواندن ، نوشتن و صحبت کردن)
  • دارنده گواهینامه دوره آموزش عالی حقوق تجارت و داوری
  • کارشناسی ارشد، رشته مدیریت MBA ، دانشگاه Steinbeis Berlin آلمان
  • کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی
  • دارنده گواهینامه مدیریت کسب و کارMBA و DBA مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
  •  https://www.librarything.com/profile/karmandandolat
  •  

سوابق علمی و پژوهشی

  • تالیف و ترجمه بیش از 20 عنوان کتاب در حیطه روانشناسی، مدیریت و کارآفرینی
  • کسب عنوان دانشجویی برتر از دانشگاه آزاد اسلامی
  • تسلط به زبان انگلیسی با نمره 107تافل
  • ارائه بیش از 50 مقاله در ژورنال های داخلی و بین المللی
  • بیش از 15 سال تدریس دوره های مدیریت، منابع انسانی و کارآفرینی
  • https://www.totalwind.net/foro/memberlist.php?mode=viewprofile&u=25347
  •  

سوابق اجرایی

  1. مدیر عامل و رییس هیات مدیره مرکز توسعه و آموزش های مجازی پارس از آبان 1388 تا کنون
  2. مدیر موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان
  3. مشاور مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در حوزه فضای کسب و کار
  4. مشاور مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت در حوزه ی کارآفرینی اصناف و فضای مجازی کسب و کار
  5. عضو هیات امنا کانون کارآفرینی استان اصفهان
  6. عضو انجمن صنفی کاریابی های بین المللی استان اصفهان
  7. مجری طرح آموزش ده هزار دفترICT روستایی در زمینه گردشگری با همکاری وزارت ارتباطات، سازمان میراث فرهنگی گردشگی و صنایع دستی و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران
  8. مدیر آموزش و دبیر سمینار تخصصی تشریفات با حضور دکتر بیدارمغز
  9. https://atbox.io/2739193865044#!

 

  1. مدیر آموزشگاه فنی حرفه ای آزاد پارس
  2. مدیر مرکز آموزش های مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی پارس پندار نهاد
  3. مدیر کاریابی غیردولتی (الکترونیکی) کارجویان پارسی نهاد
  4. مدیر کاریابی غیردولتی خارجی دادگران حق و عدالت
  5. مدیر عامل موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت
  6. دارای پروانه کسب خدمات نصب و راه اندازی نرم افزار از وزارت صنعت، معدن و تجارت
  7. رییس انتشارات پارسیان دانش پندار
  8. مدیر مرکز مشاوره و خدمات کارافرینی کارآفرینان پارسی نهاد
  9. مدیر مرکز شماره 3 جهاد دانشگاهی اصفهان از آذر 1387 لغایت اردیبهشت 1388
  10. https://hub.docker.com/u/faragirfpe
  11.  
  12. https://ello.co/faragirfpe
  13.  
  14. https://onedio.com/profil/faragirfpe/
  15.  
  16. https://my.archdaily.com/us/@wmjnmqtad
  17.  
  18.  
  19. نائب رئیس، انجمن صنفی کارفرمائی کاریابیهای غیردولتی خارجی استان اصفهان
  20. دارای پروانه کسب دفتر مشاوره املاک از اتاق اصناف مرکز استان اصفهان
  21. رییس موسسه نشر دیجیتال پارسیان دانش پندار علم گستر
  22. دبیر سازمان مردم نهاد سفیران نشاط و تندرستی
  23. مدیر دفتر کاریابی و مشاوره شغلی غیردولتی داخلی کاریابان پارسی نهاد مهر
  24. صاحب امتیازه و مدیر مسئول نشریه این هفته
  25. رییس کنسرسیوم ارزیابی و اعتبارسنجی شرکت ها (کاوش)
  26. رییس کمیته ی اجرایی سمینار تخصصی مهندسی حرفه ای (با حضور نمایندگان مجلس، پروفسور دوامی و نایب رئیس خانه صنعت و معدن ایران، رییس جاد دانشگاهی واحد اصفهان و …)
  27. مدیر اجرایی سمینار تخصصی ارگونومی با حضور صنعتگران و اساتید دانشگاه
  28. مدیر کمیته اجرایی سمینار تخصصی خوردگی صنعتی توسط مهندس زمانی، مکان: دانشگاه اصفهان
  29. ریاست چندین پنل تخصصی در دانشگاه های مختلف شهر اصفهان
  30. مدیر پروژه تعیین بازار هدف در بازاریابی و فروش محصولات اسنوا
  31. مدیر پروژه طراحی تبلیغات محصولات اسنوا
  32. پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت در شرکت مهندسی پدید آوران راهیاب
  33. بهینه سازی خط تولید شرکت صنعتی نفت ابزار

مشاوره دستگاه های دولتی :

  1. مشاور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در زمینه حفظ و ایجاد اشتغال در بخش غیردولتی در چهارچوب برنامه های توسعه کشور در طرح های آزمایش و توسعه عمران اصفهان
  2. مشاور صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در زمینه کارآفرینی اصناف و فضای مجازی کسب و کار
  3. مشاور مدیرکل اداره ی ورزش و جوانان استان اصفهان در حوزه ی کارآفرینی و کسب و کار
  1. https://pinshape.com/users/1834164-karmandandolat#designs-tab-open
    1.  

سوابق تدریس:

  •  تدریس ارتباطات و مهارت های زندگی در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان (5 سال )
  • تدریس حقوق تجارت و کسب و کار در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان (5 سال )
  • تدریس در موسسه آموزش عالی نجف آباد و المهدی اصفهان ( غیر انتفاعی – غیر دولتی )
  • فنون فروش و مذاکره در مرکز شماره 3 جهاد دانشگاهی واحد اصفهان
  • ارتباط موثر در مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت خانه صنعت و معدن ایران
  • تبلیغات خلاق در مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت خانه صنعت و معدن ایران
  • تدریس دوره های “25 راز موفقیت
  • تدریس دوره های “تسخیر قلب مشتری
  •  
  • اصول و مبانی مدیریت کسب و کار در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان (5 سال )

https://www.librarything.com/profile/faragirfpe

 

https://atbox.io/3148793865056#!

 

تالیفات:

  • اسپکیولند، رابین (1389)، فراتر از استراتژی ( نقش مدیران در پیاده سازی موفقیت آمیز استراتژی )، مترجم: ماکان آریا پارسا،نقش مانا ، شابک :978-964-7418-84-3
  • کریس روی کرافت ویویس (1392)، تویی که ذهن برنده ای ، مترجم ماکان آریا پارسا، شهید فهمیده،  شابک : 978-964-218-129-2
  • دیوید مکرینی، آریا پارسا،ماکان، (1399)توهم باهوشی 2، شابک978-622-7296-24-2، پارسیان دانش پندار
  • جان کرمر، آریا پارسا،ماکان، (1399)هنر شناخت مردم، شابک 978-622-99-712-1-5، پارسیان دانش پندار
  • آریا پارسا، ماکان، (1399)به کانادا خوش آمدید، شابک 978-622-7016-55-0، پارسیان دانش پندار
  • آریا پارسا، ماکان، (1399)مدیریت رفتارسازمانی پیشرفته، شابک 978-622-78-96-97-6، پارسیان دانش پندار
  • آریا پارسا، ماکان، (1399)بازاریابی ویژه MBA، شابک 178-622-6512-59-6، پارسیان دانش پندار
  •  
  • پیتر ارس ، جورج ترک، (1392) ، رازهای بازاریابی قدرتمند ، مترجم ماکان آریا پارسا، شهید فهمیده،  شابک : 987-964-218-128-5
  •  
  • آریا پارسا ماکان، روابط فرد و سازمان، پارسیان دانش پندار، شابک 978-622-6512-54-1
  • آلن و بارابرا پیس، (1395)، آسایش در آرامش، مترجم ماکان آریا پارسا، خاموش،  شابک : 978-600-95-874-2-1
  • اندرسون، تونی،(1395)  بازاریابی گوریلی، مترجم ماکان آریا پارسا، خاموش،  شابک : 978-600-04-6597-1
  • رابینز،آنتونی ، (1396)،  استوار، مترجم ماکان آریا پارسا، نقش مانا،  شابک : 978-600-5956-52-8
  • آریا پارسا ماکان ، (1396)،  بازاریابی نوگرا، نصوح،  شابک : 978-600-5088-56-4
  • آریا پارسا ماکان ، (1396)، ناگفته های تاریخ تفکرات مدیریت، نصوح،  شابک :  978-600-5088-58-8
  • هیزلداین،سایمون ،(1398) مذاکره با دستان خالی ،مترجم ماکان آریا پارسا،پارسیان دانش پندار،شابک:978-99712-0-8
  • آریا پارسا ماکان ، (1397)بازاریابی وکسب وکار اسلامی، پارسیان دانش پندار،شابک:978-622-99614-1-4
  • آریا پارسا ماکان، مدیریت کسب و کار نوین،پارسیان دانش پندار، شابک 978-622-6512-58-9
  • آکس جاش، آریا پارسا، ماکان، (1399)رژیم کتوژنیک، شابک 978-622-7016-18-5، پارسیان دانش پندار
  • آریا پارسا، ماکان، (1399)سیاحت و مهاجرت تحصیلی و شغلی از دیدگاه اسلام، شابک 978-622-7016-45-01، پارسیان دانش پندار
  • دیوید مکرینی، آریا پارسا،ماکان، (1399)توهم باهوشی 1، شابک 978-622-7296-00-6، پارسیان دانش پندار
  •  
  • https://pinshape.com/users/1834165-faragirfpe#designs-tab-open
  •  
  • https://www.demilked.com/author/faragirfpe/
  •  

سخنرانی‌ها، همایش‌ها و کنفرانس‌ها داخلی و بین المللی

  • سخنران در سمینار ارتباطات موفق دانشگاه آزاد خمینی شهر اردیبهشت 1389
  • سخنران در سمینار تویی که ذهن برنده ای در دانشگاه اصفهان ، اردیبهشت 1389
  • سخنران در سمینار تخصصی فنگ شویی و چیدمان ، خرداد 1389
  • سخنران در سمینار بررسی مخاطرات و آفات پوشاک ، مرداد 1389
  • سخنرانی و معرفی کتاب فراتر از استراتژی ، منطقه آزاد کیش ، مهر 1389
  • سخنران در سمینار تخصصی روانشناسی فروش و بازاریابی با همکاری شرکت فکر برتر ، 1 بهمن 1389
  • سخنرانی در سمینار روان شناسی فروش ، بهمن 1389 ، هتل آسمان
  • سخنرانی سمینار زبان های خارجه ، اسفند 1389 ، دانشگاه صنعتی اصفهان
  • سخنرانی در سمینار تخصصی تشریفات 1394
  • حمایت علمی و معنوی از همایش توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر سال 1395
  • حمایت علمی و معنوی از همایش اقتصاد مقاومتی سال 1395 شرکت در همایش اقتصاد مقاومتی
  • سخنرانی در سمینار “ 25 راز موفقیت ” دانشگاه صنعتی اصفهان
  • سخنرانی در سمینار “مهندسی ارتباطات موثر” دانشگاه اصفهان
  • سخنرانی در اولین همایش بین المللی نقش اثربخش بانوان در برندهای پایدار در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما ، آذر ماه 1396
  • سخنران و برگزارکننده اولین اجلاس ملی کارآفرینی و مدیریت کشور -اسفند 1396
  • سخنران و برگزارکننده دومین اجلاس ملی کارآفرینی و مدیریت کشور -اسفند 1397
  • سخنران و برگزارکننده سمینار بزرگ امید (فرصت های کسب و کار و اشتغال برای جوانان) -اردیبهشت 1398
  • سخنران و برگزارکننده ی جشنواره اوقات فراغت سال 1398 با همکاری اداره ورزش و جوانان استان اصفهان
  • سخنرانی در همایش ورزش، شهروندان و مدیریت شهری – خرداد 1400
  • سخنران و برگزار کننده سومین اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی کشور – تیر1400
  • سخنرانی در سمینار هواپیمایی جمهوری اسلامی ( هما)
  • سخنرانی در اولین رویداد کارافرینی و توسعه کسب و کار با موضوع : فرصت های کار افرینی در محیط دانشگاه (در اتاق بازرگانی اصفهان برای دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد)
  • سخنرانی با محوریت کارآفرینی در آموزشگاه فنی و حرفه ای دختران سبزوار ، 1396

 

  1. Leadership & Management (Leading & Managing of sale)
  2. Challenge of change
  3. Communicating Negotiation & Sale Management
  4. The Creative Versatility of Press Advertising
  5. Leadership & Heroes the Challenge of Business
  6. Internal Auditor training course
  7. The Creative versatility of press Advertising
  8. 6The world management forum
  9. Second word management forum2010
  10. The second world advertising forum
  11. Sales & marketing psychology
  12. Pars Development center of Electronic Training Courses

 

https://sketchfab.com/karmandandolat

 

https://www.atlasobscura.com/users/bvetxpfybxwco

 

http://forum.erickimphotography.com/member/karmandandolat

 

افتخارات:

  • دریافت کننده تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کننده در چهارسال پیاپی
  • تندیس طلایی ملـی رعـایت حقوق مصرف کنندگان وزارت صنعت،معدن و تجارت ایران سال 1399
  •  تندیس نقره ای رعایت حقوق مصرف کنندگان وزارت صنعت معدن و تجارت ایران سال 1398
  • گـواهینامه ملـی رعـایت حقوق مصرف کنندگان وزارت صنعت ، معدن و تجارت ایران سال 1397
  • گـواهینامه ملـی رعـایت حقوق مصرف کنندگان وزارت صنعت ، معدن و تجارت ایران سال 1396
  • تقدیرنامه از طرف دکتر ایرج موفق، ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، سال 1399
  • تقدیرنامه از طرف دکتر عباس تابش، معاون وزیر و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سال 1399
  • تقدیرنامه ازطرف جناب آقای مهندس حمیدرضاصفائیان مدیریت امور شعب بانک رفاه کارگران استان اصفهان، سال 1399
  • تقدیرنامه چهارمین جشنواره فروش رایانه و تجهیزات دیجیتال
  • تقدیرنامه ازطرف جناب آقای مهندس سید محسن سجاد مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان
  • تقدیرنامه ازطرف جناب آقای ناصر اطرج خزانه دار و عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف اصفهان
  • تقدیرنامه ازطرف جناب آقای دکتر عباس رضایی استاندار و رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان
  • تقدیرنامه ازطرف جناب آقای محمد علی احمدی رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان اصفهان
  • تندیس سپاس شرکت در دومین سمینار روانشناسی فروش و بازاریابی
  • گواهی شرکت در سمینار (استراتژی های تحول و موفقیت مدیریت سازمانی) از دانشگاه آزاد اسلامی
  • تقدیرنامه های سخنرانی (25 راز موفقیت) از دانشگاه صنعتی اصفهان
  • لوح سپاس سخنرانی ( تویی که ذهن برنده ای ) از دانشگاه آزاد اسلامی
  • https://www.digitaldoughnut.com/contributors/xljuthidmjkw
  •  
  • https://www.ted.com/profiles/33626268
  •  
  • تقدیرنامه از طرف اکبر امامی، رئیس اتحادیه عکاسان استان اصفهان
  • سپاسنامه حضور در همایش اقتصاد مقاومتی دانشگاه اصفهان
  • تقدیرنامه آموزش الکترونیکی به شیوه نوین به عنوان دستاورد برگزیده در سومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مورد تایید معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
  • لوح سپاس از سازمان فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری
  • لوح سپاس دستیابی به جایگاه مقام اول علم و فناوری از دانشگاه پیام نور اصفهان
  • تقدیرنامه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) جهت برگزاری سمینار “بازاریابی ویژه شرکت های هواپیمایی کم هزینه
  • تقدیرنامه از اتحادیه صنف پوشاک
  • تقدیرنامه از بانک صادرات ایران
  • لوح سپاس از دانشگاه پیام نور اصفهان
  • تندیس سپاس دستاورد برگزیده از سومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور
  • تندیس سپاس نخستین سمینار فنگ شویی و چیدمان منزل
  • تندیس افتخار چهارمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال
  • تقدیرنامه دومین ستاد بزرگداشت روز جهانی گردشگری
  • تقدیرنامه ازطرف جناب آقای مهندس ایوب درویشی معاون توسعه و مدیریت و منابع استانداری استان اصفهان، سال 1399
  • تقدیرنامه ازطرف جناب آقای حسین سیستانی فرماندار اصفهان، سال 1399
  • تقدیرنامه ازطرف جناب آقای حسین باقری مدیریت اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، سال 1399
  • تقدیرنامه ازطرف جناب آقای مهندس محمود فرمانی مدیر کل سازمان استاندارد استان اصفهان، سال 1399
  • تقدیرنامه ازطرف جناب آقای دکتر سید حسن قاضی عسکر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، سال 1399
  • تقدیرنامه از جناب آقای داود بحیرایی شهردار شهر بهارستان سال 1399
  • انتخاب به عنوان مدیر برتر فناوری اطلاعات کشور در سال 1396
  • اخذ لوح سپاس منتخب پژوهشی و دانشجوی برتر از دانشگاه آزاد اسلامی
  • تندیس همایش نگره های نوین آموزش در مهندسی حرفه ای از مرکز آموزش های تخصصی خانه صنعت و معدن ایران
  • https://www.nintendo-master.com/profil/elearnpars
  •  
  • تقدیرنامه حضور در همایش، سومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور
  • تقدیرنامه حضور در همایش، چهارمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور
  • تندیس سپاس سخنرانی ( مهندسی ارتباطات موثر ) دانشگاه اصفهان
  • تقدیرنامه از طرف علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان
  • تقدیرنامه ازطرف حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، معاون دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • تقدیرنامه ازطرف جناب آقای جواد محمدی فشارکی مدیریت نظارت و بازرسی اتاق اصناف اصفهان
  • انتخاب مدیر مجموعه به عنوان مدیر برتر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) 1396
  • تقدیرنامه از سازمان جهاد کشاورزی 1397
  • تقدیرنامه از اتاق اصناف ایران 1397
  • تقدیرنامه از رییس اتاق اصناف شهرستان سبزوار 1397
  • تقدیرنامه دومین جشنواره ایده های برتر کارآفرینی از دانشگاه حکیم سبزواری 1397
  • تقدیرنامه از اصغر برشان،عضو شورای اسلامی استان اصفهان
  • تقدیرنامه از علی اصغر روشن بین،مدیر فرودگاه سبزوار
  • تقدیرنامه از سید رمضان شجاعی کیاسری،قائم مقام وزیر کشور در امور بین الملل و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور
  • تقدیرنامه ازحبیب رضا ارزانی مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان
  • تقدیرنامه از دکتر عباس خلیلی،دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز مبارکه
  • تقدیرنامه از احمد صمدیه لباف،رئیس اتحادیه خرازی و تریکو
  • تقدیرنامه از دکتر شیرین طغیانی،رئیس کمیسیون عمران،معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان
  • تقدیرنامه از دکتر محمود شیخ الاسلامی ،رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان
  • تقدیرنامه از سرهنگ محسن گودرزی،رئیس مرکز علمی و کاربردی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی
  • تقدیرنامه ازمحسن مهر علیزاده استاندار سابق اصفهان،سال 1397
  • دریافت لوح سپاس از دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان، پیام نور و آزاد اسلامی
  • دریافت لوح و سپاس از معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  •  
  • https://www.metooo.io/u/elearnpars
  •  
  •  

سوابق همکاری

  1. سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان
  2. اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان
  3. کانون انجمن های صنفی کارفرمایان استان اصفهان
  4. سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان
  5. انجمن صنفی کاریابی بین المللی ایران
  6. کانون کارآفرینی استان اصفهان
  7. مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی
  8. نظام رایانه ای کشور
  9. جهاد دانشگاهی واحد اصفهان
  10. دانشگاه اصفهان
  11. دانشگاه علوم پزشکی قم
  12. برگزاری سمینارهای متعدد با دانشگاه ها و ارگان های دولتی
  13. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
  14. معاونت فرهنگی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان
  15. پژوهشگاه علوم فناوری اطلاعات ایران
  16. موسسه آموزش عالی امین فولاد شهر
  17. مرکز آموزش های تخصصی خانه صنعت و معدن ایران
  18. سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
  19. سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان
  20. دانشگاه آزاد اسلامی
  21. سازمان ملی استاندارد
  22. سازمان پست جمهوری اسلامی ایران
  23. انجمن علمی گیاهان دارویی ایران

 

  1. اتحادیه صنف دفاتر مشاورین املاک شهرستان اصفهان
  2. دانشگاه پیام نور
  3. مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت
  4. ستاد فرماندهی رسانه ی بر خط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  5. اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران
  6. اتحادیه اصناف استان اصفهان
  7. اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان
  8. پژوهشگاه فناوری اطلاعات ایران
  9. دانشگاه صنعتی اصفهان
  10. سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور
  11. https://www.awwwards.com/elearnpars/favorites

 

استراتژی های اساسی تجارت فارکس


استراتژی های اساسی تجارت فارکس

ابتدایی ترین شکل های معاملات فارکس، تجارت طولانی و تجارت کوتاه است. در یک معامله طولانی، معامله گر شرط بندی می کند که قیمت ارز در آینده افزایش می یابد و می توانند از آن سود ببرند. یک معامله کوتاه شامل یک شرط بندی برای کاهش قیمت جفت ارز در آینده است. معامله‌گران همچنین می‌توانند از استراتژی‌های معاملاتی مبتنی بر تحلیل تکنیکال مانند شکست و میانگین متحرک برای تنظیم دقیق رویکرد خود در معاملات استفاده کنند.

بسته به مدت و تعداد معاملات، استراتژی های معاملاتی را می توان به چهار نوع دیگر طبقه بندی کرد:

  • یک معامله اسکالپ شامل موقعیت هایی است که حداکثر برای چند ثانیه یا چند دقیقه نگه داشته می شوند و مقدار سود از نظر تعداد پیپ ها محدود می شود. چنین معاملاتی قرار است انباشته باشند، به این معنی که سودهای کوچکی که در هر معامله فردی به دست می‌آید در پایان یک روز یا دوره زمانی به مقدار مرتبی می‌رسد. آنها بر پیش بینی پذیری نوسانات قیمت تکیه می کنند و نمی توانند نوسانات زیادی را کنترل کنند. بنابراین، معامله گران تمایل دارند چنین معاملاتی را به نقدشوندگی ترین جفت ها و در شلوغ ترین زمان معاملات در طول روز محدود کنند.
  • معاملات روز، معاملات کوتاه مدتی هستند که در آن موقعیت ها در همان روز حفظ و نقد می شوند. مدت معاملات روزانه می تواند ساعت یا دقیقه باشد. معامله گران روزانه برای به حداکثر رساندن سود خود بهمهارت های تحلیل تکنیکال و دانش شاخص های فنی مهم نیاز دارند. درست مانند معاملات پوست سر، معاملات روزانه به سودهای افزایشی در طول روز برای معاملات متکی هستند.
  • در یک معامله نوسانی ، معامله گر موقعیت را برای مدتی بیش از یک روز حفظ می کند. به عنوان مثال، آنها ممکن است روزها یا هفته ها این موقعیت را حفظ کنند. معاملات نوسانی می تواند در زمان اعلامیه های مهم توسط دولت ها یا زمان آشفتگی اقتصادی مفید باشد. از آنجایی که معاملات نوسانی دارای خط زمانی طولانی تری هستند، نیازی به نظارت مداوم بر بازارها در طول روز ندارند. علاوه بر تحلیل تکنیکال، معامله گران نوسان باید بتوانند تحولات اقتصادی و سیاسی و تأثیر آنها بر حرکت ارز را بسنجند.
  • در یک معامله موقعیت ، معامله‌گر ارز را برای مدت طولانی نگه می‌دارد، تا ماه‌ها یا حتی سال‌ها دوام داشته باشد. این نوع تجارت به مهارت های تحلیل بنیادی بیشتری نیاز دارد زیرا مبنایی منطقی برای تجارت فراهم می کند.

نمودارهای مورد استفاده در معاملات فارکس

در معاملات فارکس از سه نوع نمودار استفاده می شود. آن ها هستند:

نمودارهای خطی

نمودارهای خطی برای شناسایی روندهای تصویر بزرگ برای یک ارز استفاده می شود. آنها ابتدایی ترین و رایج ترین نوع نمودار مورد استفاده معامله گران فارکس هستند. آنها قیمت معاملات بسته شدن ارز را برای دوره های زمانی مشخص شده توسط کاربر نمایش می دهند. خطوط روند مشخص شده در نمودار خطی را می توان برای طراحی استراتژی های معاملاتی استفاده کرد. برای مثال، می‌توانید از اطلاعات موجود در یک خط روند برای شناسایی شکست‌ها یا تغییر روند برای افزایش یا کاهش قیمت‌ها استفاده کنید.

در حالی که می تواند مفید باشد، نمودار خطی به طور کلی به عنوان نقطه شروع برای تجزیه و تحلیل بیشتر معاملات استفاده می شود.

https://did.li/HfQw5

https://mub.me/Viwb

   https://llk.dk/2ppr38

نمودار میله

مانند سایر مواردی که در آنها استفاده می شود، نمودارهای میله ای برای نمایش دوره های زمانی خاص برای معامله استفاده می شود. آنها اطلاعات قیمت بیشتری را نسبت به نمودارهای خطی ارائه می دهند. هر نمودار میله ای نشان دهنده یک روز معامله است و شامل قیمت افتتاحیه، بالاترین قیمت، پایین ترین قیمت و قیمت پایانی (OHLC) برای یک معامله است. یک خط تیره در سمت چپ قیمت افتتاحیه روز است و یک خط تیره در سمت راست نشان دهنده قیمت پایانی است. رنگ ها گاهی اوقات برای نشان دادن حرکت قیمت استفاده می شوند، سبز یا سفید برای دوره های افزایش قیمت و قرمز یا سیاه برای دوره ای که قیمت ها کاهش یافته است استفاده می شود.

نمودارهای میله ای برای معاملات ارز به معامله گران کمک می کند تا تشخیص دهند که بازار خریدار است یا بازار فروشنده.

نمودارهای کندل استیک

نمودارهای شمعدانی اولین بار توسط تاجران برنج ژاپنی در قرن هجدهم مورد استفاده قرار گرفت. آنها از نظر بصری جذاب تر و خواندن آسان تر از انواع نمودارهایی هستند که در بالا توضیح داده شد. قسمت بالایی یک شمع برای قیمت افتتاحیه و بالاترین نقطه قیمت مورد استفاده توسط یک ارز استفاده می شود، و قسمت پایین یک شمع برای نشان دادن قیمت بسته شدن و پایین ترین نقطه قیمت استفاده می شود. شمع پایین نشان دهنده دوره ای از کاهش قیمت است و به رنگ قرمز یا مشکی است، در حالی که شمع رو به بالا دوره افزایش قیمت است و به رنگ سبز یا سفید است.

شکل ها و اشکال موجود در نمودارهای کندل استیک برای شناسایی جهت و حرکت بازار استفاده می شود. برخی از شکل‌گیری‌های رایج‌تر برای نمودارهای شمعدانی، مرد معلق و ستاره تیرانداز هستند.

منبع :

https://www.diigo.com/user/marthameyer4

https://www.mixcloud.com/MarthaMeyer4/

https://www.tripadvisor.com/Profile/marthamV4620BE

https://cycling74.com/author/621f7ee15fd2fa13df8604a2

https://www.skillshare.com/profile/Martha-Meyer/84223038

https://visual.ly/users/marthameyer4/portfolio

https://www.viki.com/users/marthameyer4_542/about

https://marthameyer4.livejournal.com/profile

https://bbpress.org/forums/profile/marthameyer4/

https://profile.hatena.ne.jp/MarthaMeyer/

 

 

17 روش برای توسعه خلاقیت




برای توضیحات بیشتر بر روی عنوان زیر کلیک کنید

17 روش برای توسعه خلاقیت