چرا به سرویس VPN نیاز دارید؟


VPN با ایجاد یک شبکه خصوصی اتصال به اینترنت عمومی ، به شما امکان حفظ حریم خصوصی و ناشناس ماندن بصورت آنلاین را می دهد. VPN آدرس پروتکل اینترنت (IP) شما را پوشانده تا اقدامات شما به صورت آنلاین ردیابی نشود. از همه مهمتر ، سرویس های VPN ارتباطات امن و رمزگذاری شده ای را ایجاد می کنند تا حتی از یک نقطه دسترسی Wi-Fi امن ، حریم خصوصی بیشتری ایجاد کنند.

 

چرا به سرویس VPN نیاز دارید؟

مرور وب یا تعامل در یک شبکه Wi-Fi ناامن به این معنی است که می توانید اطلاعات شخصی و عادات مرور خود را فاش کنید. به همین دلیل یک شبکه خصوصی مجازی ، معروف به VPN ، برای هر کس که نگران امنیت و حریم خصوصی اینترنت است ، باید یک ضرورت باشد.

 

به تمام دفعاتی که در سفر بوده اید فکر کنید ، وقتی در صف کافی شاپ در صف هستید ایمیل بخوانید یا هنگام انتظار در مطب پزشک ، حساب بانکی خود را چک کنید. مگر اینکه دسترسی به یک شبکه Wi-Fi خصوصی به رمز ورود نیاز داشته باشد ، هر اطلاعاتی که در طول جلسه اینترنت شما ارسال می شود ممکن است توسط افراد غریبه با استفاده از همان شبکه شنود شود.

 

رمزگذاری و ناشناس ماندن توسط VPN به محافظت از فعالیت های آنلاین شما کمک می کند: ارسال ایمیل ، خرید آنلاین یا پرداخت قبض. VPN همچنین به شما کمک می کند مرور وب شما ناشناس باشد.

 

چگونه VPN از آدرس IP و حریم خصوصی شما محافظت می کند

شبکه های خصوصی مجازی (VPN) اساساً یک تونل داده بین شبکه محلی شما و یک گره خروجی در جای دیگر ایجاد می کنند ، که می تواند هزاران مایل فاصله داشته باشد ، مثل اینکه شما در جای دیگری باشید. این ویژگی به شما امکان آزادی در اینترنت یا امکان دسترسی به برنامه ها و وب سایت های مورد علاقه خود را هنگام حرکت می دهد.

 

در اینجا نگاهی دقیق تر به نحوه کار VPN است. VPN ها هنگام انتقال از طریق Wi-Fi از رمزگذاری برای تغییر داده استفاده می کنند. رمزگذاری ، داده ها را غیرقابل خواندن می کند. امنیت داده ها به ویژه هنگام استفاده از Wi-Fi عمومی بسیار مهم است ، زیرا مانع شنود فعالیت اینترنت شما در سایر افراد در شبکه می شود.

 

رازداری جنبه دیگری دارد. بدون VPN ، ISP شما می تواند تمام سابقه مرور شما را بداند. با VPN ، سابقه جستجوی شما پنهان است. دلیل این امر این است که فعالیت وب شما با آدرس IP سرور VPN مرتبط خواهد بود ، نه با آدرس IP شما. ارائه دهنده خدمات VPN ممکن است سرورهایی در سراسر جهان داشته باشد. این بدان معنی است که به نظر می رسد تحقیقات شما از یکی از آنها نشأت گرفته باشد. به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو نیز تاریخچه جستجو را ردیابی می کنند ، اما آنها این اطلاعات را با آدرس IP مرتبط با شما مرتبط می کنند. یک بار دیگر ، VPN شما فعالیت آنلاین شما را خصوصی نگه می دارد.

 

حریم خصوصی VPN: VPN چه چیزی را پنهان می کند؟

VPN می تواند اطلاعات زیادی را مخفی کند که می تواند حریم خصوصی شما را به خطر بیندازد. در اینجا پنج مورد از آنها آورده شده است.

 

1. سابقه مرور شما

مخفی نیست که کجای اینترنت می روید. ISP و مرورگر وب شما می تواند همه کارهای شما در اینترنت را ردیابی کند. بسیاری از وب سایت هایی که بازدید می کنید نیز می توانند سوابق خود را حفظ کنند. مرورگرهای وب می توانند تاریخچه جستجو را ردیابی کرده و این اطلاعات را با آدرس IP شما مرتبط کنند.

 

در اینجا دو مثال وجود دارد که چرا می خواهید سابقه مرور خود را خصوصی نگه دارید. ممکن است شما یک بیماری پزشکی داشته باشید و برای یافتن اطلاعات در مورد گزینه های درمانی در وب جستجو کنید. حدس بزن چی شده؟ بدون VPN ، این اطلاعات را به صورت خودکار به اشتراک می گذارید و ممکن است شروع به دریافت تبلیغات هدفمندی کنید که می توانند توجه شما را به وضعیت شما جلب کنند.

 

یا شاید فقط می خواهید بلیط هواپیما با قیمت سفر ماه آینده داشته باشید. سایت های مسافرتی که بازدید می کنید می دانند که به دنبال بلیط هستید و ممکن است قیمت هایی ارزان ترین قیمت را ارائه دهند.

 

اینها فقط چند نمونه جداگانه است. به خاطر داشته باشید که ISP شما می تواند سابقه مرور شما را بفروشد. حتی ممکن است مرورگرهای به اصطلاح خصوصی نیز چندان خاص نباشند.

 

2. آدرس IP و مکان شما

هر کسی که IP شما را بگیرد می تواند به آنچه در اینترنت جستجو می کنید و در هنگام جستجو به آنجا رفته باشد ، دسترسی پیدا کند. آدرس IP خود را به عنوان آدرس برگشتی که وارد کرده اید در نظر بگیرید. شما را به سمت دستگاه خود می برد.

 

از آنجا که VPN از آدرس IP غیر خصوصی استفاده می کند ، به شما امکان می دهد حریم خصوصی خود را در اینترنت حفظ کرده و به صورت ناشناس در وب جستجو کنید. علاوه بر این ، شما از جمع آوری ، مشاهده یا فروش سابقه جستجو محافظت نمی شوید. به خاطر داشته باشید که اگر از رایانه یا دستگاه عمومی ارائه شده توسط کارفرما ، مدرسه یا سازمان دیگر استفاده می کنید ، تاریخچه جستجوی شما همچنان قابل مشاهده است.

 

3. سایت پخش شما

می توانید هزینه سرویس های جریانی را که به شما امکان تماشای مواردی مانند ورزش های حرفه ای را می دهد ، پرداخت کنید. هنگام مسافرت به خارج از کشور ، سرویس پخش جریانی ممکن است در دسترس نباشد. دلایل خوبی برای این امر وجود دارد ، از جمله شرایط و ضوابط قرارداد در سایر کشورها. با این حال ، VPN به شما امکان می دهد در کشور خود یک آدرس IP مشخص کنید. این احتمالاً به شما امکان دسترسی به هر رویدادی را می دهد که در سرویس شما نمایش داده می شود

 

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

راهنمای انواع پرده


راهنمای انواع پرده

پرده یکی از المان‌های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منازل و ادارات محسوب می‌شود که در کنار دیزاین و طراحی کف، دیوارها و سقف اتاق‌ها جلوه خاص و منحصر به فردی به محیط منزل یا محل کار شما می‌دهد. معمولا به محض ورود در داخل ساختمان‌ها اولین سطوحی که به چشم می‌خورد سطوح دیوارها و پنجره‌های داخلی آن بنا است. به همین دلیل بیشترین تمرکز طراحان در طراحی و دکوراسیون محیط بر روی این دو سطوح می‌باشد. انتخاب نوع و رنگ کاغذ دیواری‌ها و همچنین تعیین جنس، مدل و طرح پرده‌ها علاوه بر اینکه محیطی زیبا و دلنشینی را ایجاد می‌کند، نقش به سزایی هم در روحیه ساکنین خانه و یا کارکنان ادارات ایفا می‌نماید. به نوعی می‌توان گفت ایجاد حس آرامش، هیجان، شادی و بالا رفتن روحیه افراد با نوع دکوراسیون داخلی ارتباط مستقیم دارد. به همین دلیل تاکید می‌شود که در خرید و انتخاب پرده دقت و وسواس کافی به خرج دهید.

mfni_m1.jpg

پرده بر حسب ویژگی‌هایش در انواع مختلف طراحی و تولید می‌شوند و شما برطبق هدف و مکان خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری نمایید. پرده اداری، پرده پذیرایی، پرده شید، پرده اتاق خواب، پرده آشپزخانه و... از جمله انواع پرده‌ها هستند که برای خرید هر کدام از آن‌ها باید نکاتی را در نظر بگیرید تا با خریدی مناسب و با صرفه محیط منزل یا کار خود را به محیطی دلپذیر و آرامش بخش تبدیل کنید. خرید و انتخاب پرده به علت تنوع بالای آن‌ها از لحاظ جنس، نوع کاربری و نوع تکنولوژی کاری سخت و پر چالش اما هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. برای انتخاب و خرید انواع پرده از جمله پرده اداری، پرده پذیرایی، پرده شید، پرده اتاق خواب و پرده آشپزخانه باید پارامترهایی را در نظر داشته باشید و اطلاعاتی در مورد هر کدام از آن‌ها کسب نمایید سپس اقدام به تهیه و نصب آن‌ها کنید.

در ادامه ما به معرفی برخی از انواع جنس‌ها و مدل‌های مختلف پرده خواهیم پرداخت و نکات مهم و تاثیرگذار در تهیه و خرید انواع پرده را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر قصد خرید پرده و تغییر در دکوراسیون خانه یا محل کار خود را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطالب همراه ما باشید.

انواع جنس پرده در طراحی دکوراسیون داخلی

جنس پرده بر اساس کاربرد آن‌ها و هدف شما از نصب پرده می‌تواند متغیر و متفاوت باشد. در بازار پرده‌های متنوعی از جنس‌های مختلف وجود دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

پرده ابریشم و مخمل

این جنس از پرده ها معمولا در فضاهای رسمی مانند سالن‌های پذیرایی و نشیمن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و فضای داخلی منزل یا اداره شما را مدرن و کلاسیک جلوه می‌دهند. البته استفاده از این جنس پرده به یراق آلات و ابزار بیشتری نسبت به سایر پرده‌ها نیازمند است. این پرده‌ها به دلیل سنگین بودن و ضخیم بودنشان نور کمتری را به محیط داخلی منعکس می‌کند. قیمت این جنس از پرده‌ها نسبت به سایر جنس‌ها بیشتر بوده زیرا به عنوان گران‌قیمت‌ترین پارچه‌ها شناخته شده‌اند .

پرده‌های کتان، ساتن، نخی

پرده با جنس نخ یا کتان به دلیل ساده بودنشان مناسب هر سبک دکوراسیونی می‌باشند و در بیشتر اتاق‌ها و سالن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشترین سبکی که از این نوع پرده‌ها در آن استفاده می‌شود سبک مدرن و مینیمال است. از این جنس پرده‌ها به عنوان پرده اتاق خواب، پرده آشپزخانه، پرده اداری حتی به عنوان پرده پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از لحاظ وزنی سبک هستند اما ضخامت آن‌ها زیاد است و نیاز به وجود آستری ندارند.

پرده دانتل

این جنس از پرده‌ها مناسب دکوراسیون اداری و حتی منازل است، به محیط جذابیت و زیبایی می‌بخشد و فضای دلپذیری را ایجاد می‌کند. این جنس از پرده‌ها به خاطر طراحی‌های منحصر به فردشان و نیز به دلیل ظرافت و زیبایی که دارند بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته‌اند و از محبوبیت خاصی در بین افراد برخوردار هستند.

پرده حریر و تور

این پرده‌ها کاملا نازک و سبک بوده و نسبت به سایر اجناس از ضخامت کمتری برخوردار هستند به همین دلیل نیاز به نصب آستری در زیر کار دارند تا مانع عبور نور خورشید به داخل منزل یا محیط کارتان شود. پرده حریر در مقایسه با انواع دیگر پرده‌ها ارزان‌تر بوده و از محبوبیت بالایی نیز برخوردار هستند. پرده حریر و تور را در اکثر سبک‌های دکوراسیون داخلی می‌توان استفاده کرد و مناسب هر محیطی می‌باشد.

انواع مدل پرده در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحان داخلی همیشه جنس پرده را با توجه به مدل پرده انتخاب می‌کنند و در سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی به کار می‌برند. از انواع مدل پرده می‌توان به مدل پرده والان دار، پرده رومن، پرده زبرا، پرده شید رول، پرده کرکره‌ای، پرده چوبی پرده حصیری، پرده پیلی دار و... اشاره کرد که در زیر برخی از این مدل‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

پرده پیلی دار: این مدل پرده فضای داخلی منزل یا محل کار شما را ساده اما بسیار شیک جلوه می‌دهد. این پرده‌ها برای بلندتر نشان دادن دیوارها بسیار مناسب است. جنس این مدل پرده‌ها از پارچه‌هایی نازک مانند حریر است و مناسب هر سبک از دکوراسیون می‌باشد.

پرده والان دار: یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های پرده می‌باشد که در آن والان به عنوان یک شال بر روی پرده اصلی قرار می‌گیرد. در این مدل اگر پرده اصلی ساده باشد والان آن را طرح دار انتخاب می‌کنند و یا اگر پرده اصلی طرح دار باشد از والان‌های ساده استفاده می‌نمایند. مدل پرده والان دار مناسب سبک‌های کلاسیک و سنتی است و امروزه از محبوبیت کمتری برخوردار است.

پرده رومتاین مدل از پرده‌ها جزو مدل‌های امروزی و مدرن قرار گرفته است. از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار بوده و و در سبک مدرن در دکوراسیون خانه‌ها از آن استفاده می‌کنند. جنس پارچه این مدل از نوع ضخیم ساده و یا بافت‌دار است و نیاز به آستری ندارند. همچنین این پرده‌ها به شکل عمودی و کرکره‌ای باز و بسته می‌شوند.

پرده زبرااین مدل پرده نیز مناسب هر فضایی است و به صورت پرده اداری، پرده پذیرایی، پرده اتاق خواب، پرده آشپزخانه از آن استفاده می‌شود و نقش کارآمدی در فضای آشپزخانه و اتاق خواب دارد. این پرده‌ها به شکلی عمودی و بالا رونده نصب می‌گردند و به راحتی می‌توان به کمک آن نور و دید به بیرون از پنجره را تنظیم کرد. پرده زبرا از دو لایه ترکیبی پارچه و تور ساخته شده است که به شکلی موازی کنار هم قرار گرفته‌اند به طوری که شما می‌توانید به دلخواه خود زاویه بین تورها را تغییر دهید.

پرده شید رولاین مدل از پرده نیز در گروه پرده‌های کرکره‌ای قرار دارد و به صورت رولی قابلیت جمع شوندگی به سمت بالا را دارند. این پرده به شکل عمودی حرکت کرده و در بخش استوانه‌ای شکل بالای خود جمع می‌گردد. پرده شید رول هم به صورت ساده در بازار موجود است و هم در طرح‌های مختلف گرافیکی و چاپی تولید و عرضه می‌شود. ضخامت این پرده‌ها بالا بوده و نیاز به آستری ندارند. همچنین پرده شید رول مانند پرده رومن به شکل مکانیزه حرکت می‌کند.

نکات مهم در انتخاب و خرید پرده جهت دکوراسون داخلی

بعد از اینکه با انواع مدل پرده‌ها و جنس آن‌ها آشنا شدید بهتر است قبل از خرید انواع آن به نکات مهم و کاربردی دیگری نیز توجه کنید تا بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید. برخی از نکاتی که باید به آن توجه کنید شامل موارد زیر است:

قبل از خرید هر نوع پرده‌ای اول هدف خود را از نصب پرده مشخص کنید و نوع سبک دکوراسیون خود را در نظر بگیرید. مثلا اینکه هدف شما از نصب پرده برای شادتر کردن محیط است یا آرامش بخش‌تر کردن آن

در نظر گرفتن مکان نصب پرده از نکات مهم در انتخاب جنس و مدل پرده به شمار می‌آید، به طبع جنس و مدل پرده اداری با پرده‌های داخل منزل فرق دارد. انتخاب پرده اتاق کودک با انتخاب پرده پذیرایی یا پرده آشپزخانه متفاوت است.

در هنگام انتخاب پرده حتما رنگ پرده را مورد بررسی قرار دهید، از رنگ‌هایی استفاده کنید که اولا طبق سلیقه همه افراد ساکن خانه یا محیط کار باشد و در ثانی با رنگ دیگر لوازم دکوراسیون منزل و رنگ دیوار پوش‌ها و کفپوش‌ها هم‌خوانی داشته باشد تا محیطی زیبا و شیک ایجاد شود.

در انتخاب طرح‌های گرافیکی و یا چاپی روی پرده‌ها دقت کنید و مناسب با محیطی که در آن هستید و روحیات افراد خانه یا اداره آن را انتخاب کنید. به طور مثال طرح‌های کارتونی و شاد مناسب برای اتاق کودک است و طرح‌هایی سه بعدی از گل و گیاه مناسب سالن‌های پذیرایی می‌باشد.

 

  • حتما موقع خرید به جنس و مدل پرده توجه کنید و مناسب با مکانی که می‌خواهید پرده را در آنجا نصب کنید جنس مناسب را تهیه نمایید. مثلا برای سالن‌های پذیرایی پرده‌هایی با جنس مخمل و یا پرده شید رول مناسب است.
  • سبک‌هایی که می‌خواهید در دکوراسیون داخلی به کار ببرید را در نظر گرفته و با توجه به سبک مورد نظر پرده تهیه نمایید.
  • حتما اندازه پرده‌ها را مورد بررسی قرار داده تا در زمان اجرا عرض مناسبی برای پرده داشته باشید.
  • در خرید الحاقات پرده نظیر میل پرده حلقه و گیره دقت کنید و سعی کنید میل پرده‌ها را کمی بزرگ‌تر از پنجره خریداری کنید رنگ و جنس این الحاقات باید با رنگ و جنس پرده هم‌خوانی و تناسب داشته باشد.

برای کسب اطلاعات جامع تر و بیشتر می‌توانید به سایت فروشگاه پردینه مراجعه کرده و ضمن مطالعه مقالات مندرج در این سایت از تمامی انواع پرده‌های موجود در فروشگاه نیز بازدید نمایید و از راهنمایی‌های مشاورین این فروشگاه بهرمند شوید.

 

منبع: فردانیوز

10 اشتباه در طراحی سایت


10 اشتباه در طراحی سایت

 

در این مقاله مجموع اشتباهات رایج در طراحی سایت که باعث کاهش مخاطبان وب سایت میشود را جمع آوری کرده ایم . خواندن این مقاله برای افرادی که مدت طولانی سایت دارند ولی بازدید خوبی ندارند و یا کسانی که به تازگی قصد راه اندازی وب سایت دارند توصیه میشود

1- پخش موسیقی، بلافاصله بعد از ورود به سایت
چنین کاری دیگر تقریبا منسوخ شده است و کمتر چنین موردی را در سایت های استاندارد می بینیم! به این علت که پخش خودکار موسیقی اغلب آزار دهنده است و بیشتر کاربران در چنین شرایطی صدای سیستم را قطع می­ کنند. حالا تصور کنید مخاطب، سایت را از محیط کار یا مکان های عمومی مشاهده کند. مطمئناً پخش موسیقی، تاثیر خوشایندی ندارد و ممکن است مخاطب سایت را فقط به همین خاطر ترک کند.
راهکار: اگر قصد دارید چنین امکانی را به سایت اضافه کنید، حتما یک گزینه توقف پخش موسیقی هم در صفحه مورد نظر تعبیه کنید و آن را در معرض دید بگذارید. طراحی سایت تهران

2- عدم انسجام و یکپارچگی متن
نوشته ای را در نظر بگیرید که فونت برخی عناوین یا چند سطر از متن با سایر نوشته ها یکسان نباشد، واقعاً فاجعه است! اشتباهی که یکپارچگی سایت را به هم می زند و حتی کاربرانی که هیچ اطلاعی هم از طراحی سایت ندارند متوجه آن می شوند.
راهکار: کمی بیشتر دقت کنید و حتماً متن را یک بار پیش از انتشار آن بازبینی کنید. دقت داشته باشید محتوای سایت حتماً باید با یک فونت یکسان نوشته شده باشد. حتی اگر در یکی از صفحات سایت هم فونت متفاوتی در منو ها و یا متن اصلی استفاده شده باشد، باید هر چه سریع تر اصلاح بشود.     طراحی سایت شرکتی

 

3- لینک ها به صفحات نامرتبط ختم می شوند
صفحات وب سرشار از لینک هایی هستند که مخاطب را به صفحات جدید هدایت می کنند. اگر لینک های داخلی سایت به درستی عمل نکنند و یا این که کاربر را به صفحه ای غیر مرتبط هدایت کنند، به مرور میزان Bounce rate یا نرخ پرش (به درصد کاربرانی گفته می شود که وب سایت را به سرعت ترک کرده و هیچ صفحه جدیدی از آن را باز نکرده باشند) افزایش پیدا می کند که قطعاً امتیاز منفی برای سایت به حساب می آید. لینک های معیوب که به هر دلیلی محتوای صفحه را به نمایش نمی گذارند، یکی از اصلی ­ترین معضلات طراحی سایت هستند که تاثیر قابل توجهی هم در ارزیابی موتور های جستجو دارند. بنابراین توجه کنید که تمام لینک های سایت بدون مشکل باز بشوند زیرا در صورتی که گزارش تعداد لینک ­های معیوب بیشتر از حد معمول باشد، بر روی نتایج آنالیز موتور­های جستجو از سایت شما تاثیر منفی می ­گذارند.
راهکار: تک تک صفحات سایت را بازبینی کنید تا لینک های معیوب شناسایی شوند. علاوه بر این از صفحاتی که متعلق به نسخه های قدیمی تر سایت هستند هم غافل نشوید. احتمال آن که این صفحات دچار مشکل شده باشند خیلی بیشتر از لینک های مربوط به آخرین نسخه طراحی سایت است.mاگر لینکی قابل اصلاح نیست و یا به URL صحیح صفحه مورد نظر دسترسی ندارید، آن لینک را حذف کنید. صفحات معیوب امتیاز منفی برای سایت به شمار می آیند بنابراین اگر به دنبال بهینه سازی سایت خود در موتور­های جستجو هستید، نباید هیچ لینک معیوبی در سایت تان پیدا بشود.

4- خوانایی متن به تنهایی کافی نیست
مهم ترین بخش یک سایت، محتوایی است که بر روی آن قرار می گیرد. حالا تصور کنید مطالب سایت، خوانایی لازم را نداشته باشند و فهم آن هم دشوار باشد. با این شرایط قاعدتاً نمی توانید پیام خود را به مخاطب منتقل کنید و اگر این اتفاق بیافتد، مخاطبان سایت را به مرور از دست می دهید.
راهکار: صفحاتی از سایت که مطالب آن ها به علت فونت نامناسب، سایز قلم و یا حتی رنگ نوشته خوانا نیست را هر چه سریع تر شناسایی و اصلاح کنید. عدم خوانایی متن یکی از رایج ­ترین اشتباهاتی است که در طراحی سایت مشاهده می شود. ساخت سایت   

5- آیکن سبد خرید اصلا دیده نمی شود
هر فروشگاه اینترنتی که در سایت، کالا یا خدماتی را به فروش می ­رساند حتما یک سبد خرید هم برای نهایی کردن سفارشات مشتریان و هدایت آن ها به صفحه انجام تراکنش دارد. اما طراحی بعضی از سایت ها به نحوی است که انگار اصلا چنین بخشی در فروشگاه اینترنتی وجود ندارد. اجازه ندهید مشتریان به این دلیل که نمی توانند سبد خرید را در صفحه اصلی سایت پیدا کنند، از خرید منصرف بشوند و سایت را ترک کنند. اگر چینش سایت به نحوی است که نمی توانید به راحتی آیکون سبد خرید را پیدا کنید، حتما در طراحی سایت یک بازنگری انجام بدهید.
راهکار: سبد خرید را به صورت یک مولفه ثابت در قسمت بالای تمام صفحات سایت قرار دهید. این کار باعث می شود مخاطب سایت بیش از این سردرگم نشود و به راحتی آیکون مربوط به سبد خرید را پیدا کند.

6- چرا سایت بیش از حد تیره به نظر می رسد؟
استفاده از تصاویر با رزولوشن پایین اگر چه ممکن است حجم صفحات سایت را کاهش بدهد و منجر شود سایت در زمان کمتری بارگذاری بشود اما در عین حال به کار بردن تصاویر بی کیفیت، باعث از بین رفتن ظاهر حرفه ای سایت می شود.
راهکار: به جای استفاده از تصاویر با رزولوشون پایین سعی کنید از نسخه Save for web تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید. این گزینه در تمام نرم افزار های ویرایش تصویر وجود دارد و نسخه ای از عکس که حجم به مراتب کمتری دارد را در اختیار شما قرار می دهد. شرکت طراحی سایت     

7- چرا همه چیز در این سایت متحرک است؟
البته که تصاویر گرافیکی متحرک جذابیت ظاهری سایت را افزایش می دهند اما خب دو ایراد اساسی هم دارند. اول این که ممکن است موجب افزایش بیش از حد حجم صفحات سایت بشوند و مورد دیگر این که امکان دارد مخاطب با مشاهده تعداد زیادی تصاویر گرافیکی، دچار سردرگمی بشود.
راهکار: جای نگرانی نیست، اگر در استفاده از این ویژگی در سایت زیاده روی کرده اید این وضعیت قابل اصلاح است. بررسی کنید که کدام بخش ها واقعا نیاز به تصاویر گرافیکی دارند و بقیه صفحات را به حالت عادی برگردانید. علاوه بر این، کندتر کردن سرعت حرکت تصاویر هم راه حل مناسبی برای رفع این مشکل است.

8- مخاطب برای رسیدن به فوتر سایت، باید عازم یک سفر دور و دراز شود!
در یک صفحه استاندارد فاصله مطالب انتهای صفحه و فوتر سایت، تقریباً به اندازه 3 خط است. در صورتی که فاصله بیش از این میزان باشد، ترکیب صفحه به هم می ریزد و طراحی سایت با مشکل مواجه می شود.
راهکار: تمام صفحات سایت را با دقت بررسی کنید، اگر فاصله بیشتر از اندازه انگشت کوچک دست وجود باشد، باید طراحی سایت را تغییر دهید.

9- ناوبری سایت (Site Navigation) بیش از حد پیچیده است
تعریف از ناوبری وبسایت، دسترسی آسان مخاطب به بخش های مختلف سایت است. برخورداری از ناوبری مناسب یکی از اصلی ترین ­شروط طراحی سایت است که باید در نظر داشته باشید.
راهکار: شکی در این نیست که کیفیت، ارجح بر کمیت است اما حتی الامکان از آوردن مطالب اضافی و غیر مرتبط خودداری کنید تا صفحات پرشمار سایت، به شکل گیج کننده ای مخاطب را سردرگم نکند. برای طراحی ناوبری سایت می­ توانید از سایت هایی که در این زمینه موفق عمل کرده اند الگو برداری کنید.

نتیجه گیری: همه چیز را به دقت بررسی کنید
هرگاه درباره طراحی سایت دچار تردید شدید، از دوستان خود نظر بخواهید. توجه به بازخورد دیگران به شما کمک می­ کند تا پیش از انتشار، متوجه مشکلات سایت بشوید و آن­ها را بر طرف کنید.

  1. https://samyarweb.blogmy.ir/Post/1/Sports-site-design.html
  2. https://samyarweb.blogmy.ir/Post/9/Industrial-site-design.html
  3. https://samyarweb.blogmy.ir/Post/7/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  4. https://samyarweb.blogmy.ir/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html
  5. https://samyarweb.blogmy.ir/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  6. https://hamyarweb.blogmy.ir/Post/1/Sports-site-design.html
  7. https://hamyarweb.blogmy.ir/Post/9/Industrial-site-design.html
  8. https://hamyarweb.blogmy.ir/Post/7/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  9. https://hamyarweb.blogmy.ir/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html
  10. https://hamyarweb.blogmy.ir/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  11. https://hamedweb.blogmy.ir/Post/1/Sports-site-design.html
  12. https://hamedweb.blogmy.ir/Post/9/Industrial-site-design.html
  13. https://hamedweb.blogmy.ir/Post/7/++%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C
  14. https://hamedweb.blogmy.ir/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html
  15. https://hamedweb.blogmy.ir/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  16. https://tejarat-farda.blogmy.ir/Post/1/Sports-site-design.html
  17. https://tejarat-farda.blogmy.ir/Post/9/Industrial-site-design.html
  18. https://tejarat-farda.blogmy.ir/Post/7/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  19. https://tejarat-farda.blogmy.ir/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html