6 نکته طلایی درباره نگهداری از بامبو


6 نکته طلایی درباره نگهداری از بامبو

در این رابطه باید بدانید که قطره بامبو یکی از محصولاتی است که به تقویت گیاه بامبو شما کمک می کند. بنابراین در متن پیش رو این قطره را به طور کامل به شما معرفی می کنیم. نحوه رشد درخت بامبومیزان حجم آب باید به گونه ای باشد که از سطح ریشه ها بالاتر باشد. توجه به این نکته ضروری است که زمان تعویض آب بامبو باید به درستی رعایت شود. حداقل زمان مناسب برای تعویض اب این گیاه هر 30 روز یک بار است در غیر این صورت ظاهر گیاه نامناسب شده و آب ان بوی بدی خواهد گرفت. البته توجه کنید در هنگام تعویض آب گیاه ساقه ی آن را کاملا شستشو دهید.

این گیاه محیط مرطوب را دوست می دارد و باید در انتخاب مکانی که برای این گیاه انتخاب کرده اید دقت بیشتری داشته باشید . اگر مکانی که می خواهید این گیاه را انتقال دهید خشک است بهتر است که با روش های مختلف یا آبپاشی برگ ها در ابتدا محیط را مرطوب سازید و درنهایت گیاه را به آن مکان انتقال دهید. با توجه به فصول و گل فروشی های گلمون در شهرهای مختلف، تزئین گل ها و رنگ گل های تزئینی ممکن است با عکس کمی متفاوت باشد. اگر گیاه بامبو را در شرایط خوبی نگه داری کنید میتوانید آن را با روش قلمه زنی تکثیر کنید. اگر برگ های بامبو زرد شده برگ های زرد را جدا کنید و آب گلدان را تعویض کنید. بامبو, گیاهی است که در فارسی به نی هم شناخته میشود و یک گیاه علفی غول پیکر است.

بزرگترین گونه بامبو می تواند حتی به ارتفاع ???? فوتی نیز برسد. این توصیه نه تنها در مورد هنرهای رزمی بلکه در مورد تمامی جنبه های زندگی ما صدق می کند. اگر بروس لی به اندازه نی بامبو قوی و انعطاف پذیر نبود، هرگز نمی توانست دنیای ورزش های رزمی را تغییر دهد و تبدیل به قهرمانی شود که امروز هست.

گره اولین جایی است که جوانه بامبو از آنجا به وجود آمده است. این منطقه وقتی از ساقه جدا شود به زودی ریشه می دهد و گیاه جدیدی به وجود می آید. به همین دلیل مهم است که آن را طوری کوتاه کنید تا جوانه گره کاملا دست نخورده باقی بماند.

اگر خود ساقه اصلی شروع به فاسد شدن کرد یا حالتی خمیرمانند به خود گرفت، احتمالاً دیگر برای نجات گیاه دیر شده است. بدتر ازآن اینکه ساقه در حال فاسد شدن، ساقههای دیگر نزدیک به خود را نیز به خطر میاندازد. اگر واقعاً میخواهید نجاتش دهید، قسمتهای زردرنگ را قطع کنید و سعی کنید ساقه هرس شده را در آب جدیدی ریشه دهید. بامبوی شما به شرایط رشد بخصوصی نیاز دارد تا سالم بماند، مثلاً نور کافی، آب، گلدان، کود و دما. اگر بامبوی شما در چنین مکانی قرار دارد، احتمال ایجاد لکه های سوختگی روی برگ های آن زیاد است.

با دعوت دوستانتان، پس از اولین خریدشان، کدتخفیف و امتیاز هدیه بگیرید. با استفاده از روشهای زیر میتوانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در واقع اگر شما دو شاخه بامبو دارید لازم است 2 قطره در اب بچکانید . این گیاه از تیره Dracaena است با نام علمی Dracaena sanderiana و به اسامی تجاری دیگری مانند دراسینای روبانی، بلژیکی همیشه سبز، یا گیاه روبانی و بالاخره بامبو خوششانس شناخته میشود. نماد دیگر این گیاه سلامتی است ؛ گل و درخت بامبو علاوه بر نماد سلامتی میتوانند به انسان ها نیز سلامتی هدیه کنند.

همچنین با دلایل کافی به گیاهی معروف شده است که تقریباً نابودیناپذیر است. این ساقههای تنومد در گلدانهای کاملاً پرشده از آب یا در گلدان خاک و در انواع مختلفشرایط نوری دوام میآورد. گیاه بامبو از جمله گیاهان محبوبی است که به آپارتمان جلوه خاصی می دهد. این گیاه با نور مستقیم خورشید رابطه مستقیمی ندارد و نور بیش از حد باعث تغییر رنگ برگ های آن می شود. این گیاه به نور غیر مستقیم نیاز دارد و ساختار این گیاه به گونه ایست که در جستجوی نور می تواند رشد قابل توجهی داشته باشد. گل بامبو با وجود رشد سریع و برگ ها و ساقه همیشه سبز، طرفداران زیادی دارد.

زمانی که ارتفاع ساقه های بامبو بیش از حد رشد کرده باشد و موجب سنگینی ساقه شود گیاه نیاز به هرس دارد. برای این کار می توان قسمت های اضافی را برش زد و قسمت های برش زده شده را به عنوان قلمه ای جدید استفاده کرد. اگر مایل نباشید که گیاه هرس شده مجدد رشد داشته باشد می توان قسمت هایی که برش زده می شود را با پارافین مسدود کنید.

خرید آنلاین لاکی بامبو فروش ویژه لاکی بامبو تایلندیشاید خیلی از شما عزیزان فکر کنید این گیاه فقط در آب زنده می مانند ولی فروش گیاه بامبو محبوب در خاک هم می توانند رشد و زننده بمانند. توصیه کارشناسان سایت خانم گل نگهداری آن در آب می باشد لاکی بامبو به آب سبک نیازمند است و آب سنگین و شور باعث زرد شدن برگهای این گل می شود. اگر براتون مقدور بود هفته ای دوبار آب بامبو را عوض کنید تا گیاهی سرحال و شاداب داشته باشید. شرایط مناسب برای نگهداری از بامبو ایجاب می کند که بر خلاف بسیاری از گیاهان از نور مستقیم آفتاب به دور باشند. چرا که نور مستقیم خورشید باعث رشد نکردن بامبو، سوختگی برگ ها و پوسیدگی ساقه آن ها می شود.

لازم به ذکر است در این روش نگهداری، املاح مورد نیاز بامبو از طریق خاک ژلهای تامین میشود. حدودا دو ماه و نیم پس از آنکه بامبو به ریشه نشست میتوان آن را داخل خاکهای ژلهای قرار داد. با تعویض آب املاح مورد نیاز در اختیار گیاه قرار میگیرد و در نتیجه رشد سریعتر را شاهد خواهید بود. دیجیآنلاین یک سایت اطلاعرسانی قیمت کالاها میباشد، و مسئولیتی در معاملات انجام شده بین کاربران و فروشندگان ندارد. شایان ذکراست بامبوهای ارائه شده در این مجموعه در ایران بافته شده و کاملاً با هوای ایران منطبق گردیده است و در صورت بروز مشکلات ناشی از بی توجه ای در مراقبت توسط این مجموعه تیمار و مداوا میگردد .

این گیاه، از طریق برگهایش تنفس میکند؛ پس با یک قلم مو (یا دستمال خیس)، برگها را به طور مرتب تمیز نمایید. از قرار دادن بامبو در معرض باد و سرما (یا در مجاورت منبع گرما)، خودداری نمایید. من ربات هوشمند گفت و گوی آنلاین دیجیکالا هستم و در حال حاضر در حال آموزش دیدن برای پاسخگویی بهتر و انتقال پیام شما به پاسخگوی مرتبط با مشکلتان هستم. این معیار نمایانگر درصد کالاهای مرجوع شده از سوی مشتری است که به علت تخلفات فروشنده و با دلایل قابل قبول از طرف مشتری مرجوع شده است.

خاک مورد نظر برای کاشت بامبو از نوع خاصی است که می تواند نیازهای تغذیه ای این گیاه را تامین نماید. از جمله فاکتورهایی که برای انتخاب خاک مناسب برای بامبو مهم است قابلیت حفظ آب به مدت طولانی است. از جمله خاک هایی که می توانید برای کاشت بامبو از آن استفاده کنید خاکژله ای است البته توجه کنید که برای این کار می بایست ابتدا بامبو را به مدت حدود دو ماه در آب قرار دهید تا ریشه های آن رشد کند.

این گیاه زیبا و دلربا به خاطر ظاهر زیبا و متفاوتی که دارد در اکثر مکان ها یافت میشود و در گلدان های شیشه ای با یک روبان قرمز دیده میشود. خود گیاه چوبدارد گلدان را پر از آب میکنیم ,سنگریزه و سنگ های رسی که در داخل گلدان قرار میدهیم عنصر خاک است و با روبان قرمز بیانگر آتش است و فلز که گاهی سکه ای فلزی که در گلدان قرار میدهند نمانگر عنصر فلز است. همه ی اینها نشان دهنده ی این است که این گیاه زیبا و فریبنده با پنج عنصر طبیعی در ارتباط است.

نکته اینجاست که گیاه بامبو باید در معرض نور غیرمستقیم قرار داشته باشد، یعنی نوری که از پشت پنجره و پرده تابیده و شدت و ضرر آن به این طریق فیلتر شده باشد، بنابراین نور مناسب برای گیاه بامبو ، نور غیرمستقیم است. نور غیر مستقیم و دمای ?? تا ?? درجه سانتیگراد برای این گیاه بهتر است. رنگ برگها میتواند در اثر نور زیاد، آب کلر دار یا فلوئور دار یا شور به زرد یا قهوهای تغییر کند. میتوان آب شهری را یک روز در ظرف جداگانه نگه داشت و بعد آب گلدان را عوض کرد. درست است بامبو در آب نگه داری میشود اما این بدان معنا نیست که بامبو نیاز به تغذیه ندارد به همین جهت میتوان از کودهای مایع یا همان کود بامبو تهیه نمود و به آب اضافه کرد.

این گونه به دلیل شباهتی که با حروف O انگلیسی دارد اینگونه نام گذاری شده است و حتی شبیه به قلب نیز می باشد. © 2021 تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت نزد سامانه گلمون محفوظ است . این وبسایت دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت محترم صنعت ، معدن و تجارت میباشد . این گیاه از خود بخارهایی در فضا پخش می کند که برای کسانیکه بیماری اعصاب دارند و مخصوصا بیماران مبتلا به ام اس مفید است.

در بسیاری از کشورها بویژه کشورهای آسیای شرقی به بامبو اهمیت فوقالعادهای میدهند. این جشنواره سه روزه که آذرماه آغاز میشود بخشهای مختلفی دارد. بامبو یکی ازقدیمیترین گیاهان چین و بااهمیتترین درخت این کشور است که میتوان آن را در اکثرخانههای این کشور مشاهده کرد. استقاده از محلول تقویتی از نوع مایع آن برای رشد گیاه بسیار مناسب است و توصیه می کنیم تا در طول ماه یک مرتبه به گیاه کود بدهید. به گفته فنگ شویی، بامبو همچنین به عنوان محافظ قدرتمند خانه در برابر انرژیهای منفی، جریانات منفی و حتی ارواح شیطانی عمل میکند.

همچنین بامبو دارای یک ساقه توخالی است که نشان دهنده یک قلب باز و متواضع است. رشد سریع و سازگاری بامبو نیز آن را به گزینه ای محبوب برای پروژه های ساختمانی سازگار با محیط زیست و محیط های خانگی تبدیل کرده است. در فرهنگ غربی، گیاه بامبو به نماد پایداری تبدیل شده است.

در بخش قبل گفتیم که از آب بدون کلر استفاده کنید ولی هر زمان که مشاهده کردید آب گیاه کم شده مجدد از آب بدون کلر برای اون استفاده کنید، نکته مهم این هست که آب هم دمای آب خود شیشه باشه. با سفارش سانسوریا سبز مینیاتوری در تهران و بسیاری از شهرهای ایران، از خرید هدیه ای زیبا لذت ببرید. اگر دقت کرده باشید این گیاه را معمولا بصورت چند شاخه در کنار هم به شکلی جذاب و فریبنده در گلدان قرار میدهند. جمع شدن چند شاخه از گیاه با هم ظرفیت جمع شدن انرزی مثبت را بالا میبرد. همانطور که پیش از این خواندیم بامبو گیاهی است برای جذب انرزی؛ اما سوای مسال? نگهداری آن و بهره بردن از مزایای این گیاه، نکات دیگری را نیز باید مد نظر قرار داد.

حال قلمه جدا شده را می توانیم درون آب تصفیه شده قرار دهیم تا ریشه دهد و بعد از مدتی (حدود یک ماه) گیاه ریشه دار می شود . نکته مهم این است که گیاه در نور غیر مستقیم خورشید قرار گیرد و بعد از ریشه دار شدن می توانید گیاه را به درون خاک انتقال دهید. زرد شدن برگهای گیاه بامبو تنها به دلیل عدم تعویض آب گلدان نیست.

این مدل از پیچ شبیه فنر بوده و تعداد دور آن بین 3-7 پیچ می باشد. رطوبت را با مالچ حفظ کنید.یک لایه 5-7 سانتی متری از مالچ بر روی خاک بامبو پخش کنید. داشتن لایه ای از مالچ می تواند به بامبو شما در حفظ رطوبت در تمام طول سال کمک کند. بهترین بازه زمانی برای تقسیم بامبو گلدانی و تولید مجدد آن، اواخر زمستان است. با این کار از فصل رشد فعال، یعنی بهار و تابستان هم استفاده می کنید.

https://giphy.com/channel/NellieStein4

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/1684c04d-e0cd-4f78-bcf6-dcf8a137692d/NellieStein4-S

https://www.fanfiction.net/u/15083409/

https://seekingalpha.com/user/54855888/comments

https://knowyourmeme.com/users/nelliestein4

https://www.spreaker.com/user/15096502

https://justpaste.it/7wp1u

https://www.atlasobscura.com/users/nelliestein4

 

 

 

امنیت دوربین تحت شبکه / نصب دوربین های دید در شب با لامپIR


امنیت دوربین تحت شبکه / نصب دوربین های دید در شب با لامپIR

 

امنیت دوربین مدار بسته تحت شبکه

۱) کلمه عبور دوربین ها برای همه ی دوربین های تحت شبکه خود کلمه عبور ایمن قرار

دهید. هرگز اجازه ندهید دوربین مدار بسته تحت شبکه شما با کلمه عبور پیش فرض

مانند Admin یا ۱۲۳۴ باشند.

۲) فایروال: فایر وال ها همواره به عنوان یکی از مهمترین ابزار های امنیتی جهت مقابله با

حملات شبکه ای می باشد.استفاده از فایر وال سخت افزاری تا حدود زیادی می تواند خطر

حملات را کاهش دهد. فایر والهای نرم افزاری نیز می توانند کمک حال مناسبی برای مقابله

با این خطر ها باشند.

۳) معماری شبکه: وجود حجم عظیمی از نرم افزار هایی که از منابع شبکه استفاده میکنند

ممکن است اختلالاتی در شبکه ایجاد کند. زیرا این نرم افزارها ممکن است رجیستر نشده

باشند ویا اختلالاتی را بوجود اورند واستفاده از توپولوژی مناسب تا حدود زیادی میتواند

این مشکلات را مرتفع کند.

هایک ویژن   بهترین برند تولید کننده دوربین مداربسته در جهان است.

۴) سیستم عامل: همواره از نسخه بروز سیستم عامل تحت شبکه استفاده کنید. زیرا پس

از منسو خ شدن نسخه های قدیمی باگ های امنیتی زیادی در آنها شناخته میشود.

۵)کلمه عبور سیستم عامل: همواره برای سیستم عامل شبکه خود کلمه عبور ایمن متشکل

از اعداد و کارکتر های بزرگ وکوچک استفاده کنید.

ردیابی ورود بدون مجوز

هر شبکه میتواند در خطر تهاجم قرار داشته باشد، مهاجم میتواند به سیستم یا امنیت

شبکه آسیب برساند. مهاجمانی همچون ویروس ها، کرم ها، و تروجان ها امروزه بسیار

رایج شده اند. برای غلبه بر این تهاجمات از فایر وال ها و آنتی ویروس ها استفاده میشود

و سیستم های کاربری مجبورند تا بطور مداوم اطلاعات خود را از طریقه شرکتهای سازنده،

به روز کنند. هنگامی که یک LAN به اینترنت متصل میشوند، فایروال باید فعال باشد.

فایروال به منزله یک نگهبان است که از ورود اطلاعات مضر و غیر مجاز از طریق اینترنت به

شبکه جلوگیری مینماید. از فایروال همچنین می توان جهت فیلتر کردن انتقال اطلاعات و

یا محدود کردن دسترسی نیز استفاده کرد.

نکاتی در مورد نصب دوربین های دید در شب با لامپIR

 

در موارد زیادی شاهد این مشکل بوده ایم که پس از نصب سیستم مدار بسته و تحویل آن به مشتری با گذشت زمان کوتاه مشتریان از تصاویر دوربین ها در زمان شب و تاریکی مطلق ناراضی هستند و با مراجعه به محل و بررسی دوربین ها به این نکته مهم رسیدیم. توجه داشته باشید وقتی یک دوربین دید در شب که دارای لامپ های مادون قرمز (IR) می باشد را در یک محل که تاریک است، نصب می کنید. نباید در نزدیکی دیدرس دوربین شیشه یا آینه وجود داشته باشد. وجود شیشه و آینه در دید مستقیم دوربین های دید در شب باعث انعکاس مستقیم نور مادون قرمز آن به داخل لنز و کانون اصلی تصویر خواهد شد و تصویر شما خراب خواهد شد.

و در مواردی هم که دوربین های دید در شب همپوشانی دارند توجه فرمایید که طوری زاویه ها را تنظیم کنید که نور مستقیم لامپ های دید در شب آن ها داخل لنز دیگر دوربین موجود در آن محل نتابد.

 

به نکته دیگری که حائز اهمیت است نیز توجه فرمایید، در بسیاری از مدل های دوربین دید در شب دام یک حلقه لاستیک سیاه رنگ وجود دارد. این حلقه در مدل هایی وجود دارد که قاب شیشه ای یا تلقی دوربین هنگام نصب از روی دوربین باید جدا شود. دلیل وجود این حلقه این است که وقتی شما قاب شیشه ای دوربین دام خود را می بندید ودر زمان تاریکی که چراغ های مادون قرمز روشن می شوند نور آن به داخل لنز می تابد. این امر بر اثر انعکاس نور آنها به قاب شیشه ای می باشد. وجود این حلقه لاستیکی به همین دلیل است که از نفوذ نور مادون قرمز به داخل لنز جلوگیری کند. پس نوجه داشته باشید که هنگام نصب این حلقه لاستیکی از دوربین جدا نشود. در مواردی پیش می آید که به دلیل غیر استاندارد بودن دوربین و قاب آن، باعث می شود که نور مادون قرمز به داخل لنز بتابد و تصاویر خراب شوند.

 دوربین مداربسته تی وی تی

راه حل این مشکل فقط پوشاندن دور لنز می باشد. به این ترتیب که با یک چسب برق می توانید دور لنز را بپوشانید و به صورت دایره ای شکل چسب را دور لنز بچسبانید. در مرحله بعد قاب شیشه ای را ببندید و دقت کنید که چسب برق شما هنگام چرخش قاب شیشه ای جدا نشود و یا روی لنز را نگیرد. چسب برق باید طوری چسبانده شود که وقتی درب شیشه ای را می بندید، چسب کاملا به قاب شیشه ای بچسبد و از نفوذ نور کاملا جلوگیری کند با انجام اینکار خواهید دید که به راحتی مشکل خرابی تصاویر حل خواهد شد.

 

http://mehfeel.net/mehfeel/blogs/post/249434

http://recampus.ning.com/profiles/blogs/6556033:BlogPost:9414147

https://www.dailystrength.org/journals/khryd-dwrbyn-mdrbsth-1

https://diigo.com/0lapb6